Ce beneficii salariale și-au ales generațiile în 2018. Generația Z, adepta cadourilor sport și telecom

Studiu BenefitOnline.ro: ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2018 și ce bugete au alocat companiile

Tichetele de masă, cadourile (cardurile și tichetele cadou), decontarea transportului (către / de la serviciu), turismul intern (tichetele de vacanță) şi pensiile private (pilonul 3) sunt principalele beneficii extrasalariale pentru care angajații români au optat anul trecut, potrivit celei de-a doua ediții a Analizei anuale BenefitOnline.ro asupra tendințelor din piața de beneficii extrasalariale din România. În timp ce preferințele angajaților în materie de beneficii se mențin, față de 2017, bugetele cheltuite de către companii în platformă au crescut cu 150%, de la an la an.

Dacă în 2017, angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajații și le-au ales accesând BenefitOnline.ro, în 2018, companiile au alocat în acest scop 114 milioane de lei. În același timp, numărul de angajați care au utilizat anul trecut platforma BenefitOnline.ro a ajuns la 103.000.

Suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților în 2018 a fost de 355 de lei, de la 320 de lei, cu un an înainte, reprezentând o creștere de 11%.

„Opțiunile angajaților în ultimii ani indică o tendință evidentă înspre alegerea unor beneficii extrasalariale cu impact fiscal avantajos. În 2018, de exemplu, 84% din bugetele alocate de companii au fost cheltuite de către angajați pentru beneficii scutite total sau parțial de taxe și doar 16% pentru beneficii în natură. Acest aspect ne arată că angajații sunt foarte atenți și raționali atunci când își aleg beneficiile, dorind să maximizeze bugetul lunar acordat de companie”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.