Ce beneficii salariale și-au ales generațiile în 2018. Generația Z, adepta cadourilor sport și telecom

Studiu BenefitOnline.ro: ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2018 și ce bugete au alocat companiile

Facilități fiscale

Din totalul beneficiilor tranzacționate prin platforma BenefitOnline.ro, tichetele de masă, beneficii din categoria celor deductibile, se situează pe primul loc. Aproximativ 59% dintre bugete au fost direcționate de angajați către acestea. Valoarea medie lunară per tranzacție în cazul tichetelor de masă a fost de 207 lei.

Alături de tichetele de masă, și voucherele de vacanță beneficiază de același regim fiscal: taxe 0% pentru angajatori și doar 10% impozit pe venit pentru angajați. De asemenea, cadourile și tichetele cadou oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și sunt scutite de la plata taxelor și impozitelor atunci când sunt acordate la ocazii speciale prevăzute de către lege (ex: Paști, Crăciun, 8 Martie, 1 Iunie).

Abonamentele la rețele și clinici medicale private, asigurările de sănătate și pensiile facultative din pilonul 3 mai beneficiază de exceptare de la plată a tuturor taxelor, atât pentru angajatori, cât și pentru angajați, în limita a 400 euro/an. Trainingurile profesionale și decontarea abonamentelor pentru transport sunt cheltuieli deductibile pentru companii.

Cele mai dorite beneficii extrasalariale 

În topul preferințelor angajaților români pentru beneficii extrasalariale regăsim, după tichetele de masă, cadourile (oferite sub formă de carduri cadou la retaileri importanți, tichete sau vouchere de cumpărături etc.) – peste 20% din bugete, precum și decontarea serviciilor de transport, atrăgând aproape 7% din bugete.  

Vacanțele în România s-au situat pe locul al 4-lea în topul preferințelor angajaților români, accesarea lor realizându-se prin intermediul voucherelor de vacanță. Pensiile facultative – pilonul 3, activitățile din categoria Fitness & sport și Sănătate s-au regăsit, de asemenea, în preferințele angajaților de anul trecut. 

De la an la an, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în categoriile Turism intern (tichete de vacanță) – bugete alocate cu 22% mai mari în 2018, față de 2017 – și în Fitness & sport  – plus 38% anul trecut.

Cel mai scump beneficiu

Spre exemplu, cea mai accesată ofertă specială a fost din categoria Fitness & sport – abonamentul World Class, cu o valoare medie per tranzacție de 332 de lei.

Cel mai scump beneficiu accesat în 2018 în platforma BenefitOnline.ro a fost înregistrat în categoria Sănătate – un pachet de servicii stomatologice redus cu 30% față de prețul inițial, în valoare de 24.000 de lei, plătit cu bani personali, la care clientul a făcut o economie de aproape 10.000 de lei. Cu un an în urmă, cel mai scump beneficiu accesat a fost un pachet de naștere la un furnizor de servicii medicale în valoare de 4.950 de lei.