The digital content creators – principalii influențatori în decizia de cumpărare

Lacramioara Loghin, Managing Director. Opinia tinerilor, principalul influențator al achizițiilor făcute de către părinți

Pentru membrii generației Z, celebritățile nu sunt stelele de cinema sau televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezență puternică pe platformele pe care ei le vizitează – arată studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare și Consultanță la finalul anului trecut.

“Adolescenții de astăzi sunt principalii influențatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinții lor le iau”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

“De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziționate și până la băncile la care apelează ori mașinile pe care le conduc, adulții se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături. Încrucișând  sursele în scopul de a găsi informații și opinii atât pozitive, cât și negative în legătura cu lucrurile care îi interesează, tinerii sunt capabili să le împărtășeasca părinților opinii susținute de argumente solide și documentate”, adaugă Lăcrămioara Loghin.

Citeşte şi O introducere în influencing

Existența actuală fiind definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp, Android, tinerii nu sunt doar influențatorii părinților lor, ei devin influențatorii propriei generații, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling) via bloguri, vloguri, forumuri de discuții, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fișiere video și audio.

Acești influencer-i reprezintă noii ambasadori de brand. “De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators”, declară Lăcrămioara Loghin.

Este, de asemenea, important de știut că în prezent consumatorii nu mai sunt atrași de campaniile ce le oferă <șansa> de a-și personaliza produsele, ei vor sa definească branduri și să facă parte din ADN-ul lor.