Opinia tinerilor, principalul influențator al achizițiilor făcute de către părinți

Lacramioara Loghin, Managing Director. Opinia tinerilor, principalul influențator al achizițiilor făcute de către părinți

Conform studiului cantitativ realizat de căter Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015, tinerii din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani, sunt precauți atunci când vine vorba despre cheltuit proprii bani, deoarece sumele pe care le dețin îi îndeamnă la „chibzuială”. Compensează, însă, prin comportamentul frecvent întâlnit, de a influența cumpărăturile pe care le fac părinții: fie cele de zi cu zi, fie achizițiile de lungă durată.

Pe de o parte, adulții apelează la copiii lor pentru a le cere opinia atunci când decid să achiziționeze anumite produse, considerând că aceștia sunt mult mai informați fiind permanent conectați la tehnologia care le facilitează accesul la orice informație: 72% dintre părinți spun că alegerea gadgeturilor sau a produselor electronice și electrocasnice este influențată de către copiii lor. De asemenea, atunci când cumpără produse sau servicii, optează de cele mai multe ori pentru cele pe care copiii lor le preferă (66%).

Pe de altă parte, datorită ritmului alert de viață și al multitudinii de roluri cărora trebuie să le facă față, adulții-părinți aleg modalitatea comodă de a pune în farfurie ceea ce vrea copilul: alimentele consumate acasă sunt cumpărate ținând cont de alegerile copiilor de către peste jumătate dintre părinții din România (54%).

4 din 10 părinți se orientează spre instituțiile bancare recomandate de către copiii lor

Influența tinerilor merge și mai departe, reușind să aibă un cuvânt de spus inclusiv în ceea ce privește alegerea instituțiilor bancare la care părinții apelează (42%), destinațiilor de vacanță (41%), dar și asupra comportamentului acestora față de mediul înconjurător (40%). În plus, pentru 1 din 3 părinți, opinia copilului este importantă și atunci când vine vorba despre medicii aleși (37%), programele tv și filmele urmărite (34%) ori hainele pe care le poartă (33%).

Cel mai departe de influența tinerei generații este domeniul politic, cel mai puțin atrăgător pentru aceștia. Astfel, doar 15 % dintre tineri se implică în alegerile politice ale părinților.