Angajații voștri fac alegeri etice?

Angajatii vostri fac alegeri etice?

Un studiu realizat recent de către EY EMEIA Fraud Survey scoate în evidență practicile legate de corupție din Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa (zona EMEIA). Potrivit acestuia, există angajați români dispuși la acțiuni imorale pentru a obține beneficii financiare și, în același timp, consideră drept o încălcare a vieții private monitorizarea conversațiilor lor din timpul orelor de muncă.
Angajatii vostri fac alegeri etice?
Condamnarea în instanță este factorul principal care ar putea împiedica frauda și corupția, sunt de părere 82% dintre reprezentanții companiilor românești sondate.

După cum vedeți în infografic, un număr foarte mic dintre angajații români spun că ar transmite informații false echipei de management pentru a avansa în carieră sau pentru a primi o mărire de salariu. Totuși, crește de câteva ori celor cifra care ar fi dispuși să dea mită într-o situație de care depinde supraviețuirea companiei. Media este mai mică decât cea est-europeană (19%), însă mai mare decât cea din piețele dezvoltate (11%).

 

O treime dintre români consideră că luarea de mită se întâmplă frecvent în mediul de afaceri local (un procent mult mai mic decât media europeană, de 64%). Doar 15% spun că ar acționa imoral (să ignore comportamentul non-etic din echipa lor sau al furnizorilor și colaboratorilor, să furnizeze informații false echipei de management și / sau să inducă în eroare auditorii sau organismele de reglementare și control) ca să avanseze în carieră sau ca să obțină un salariu mai mare.

Simona Radu, Director Executiv Fraud Investigation and Dispute Services EY România, spune:
„Companiile activează într-un mediu de business din ce în ce mai impredictibil. Nemulţumirile generale legate de efectele globalizării, instabilitatea politică şi creşterea economică încetinită chiar şi pe pieţele emergente pun presiuni enorme asupra companiilor. Cu toate acestea, ţintele de performanță ale acestora rămân ambiţioase și sunt nevoite să se reinventeze constant. În acest context, metodele de fraudă sunt tot mai sofisticate, aşa cum şi oportunităţile sunt tot mai numeroase. Devine imperios necesar pentru orice companie să-şi creeze mecanisme complexe şi eficiente pentru a preîntâmpina şi a combate frauda.”

Românii nu sunt foarte optimiști în privința îmbunătățirii standardelor etice din mediul de afaceri. Doar 31% dintre respondenți cred că activitatea de reglementare din sectorul lor a avut un impact pozitiv asupra standardelor etice din companiile în care lucrează.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •