Unele dintre cele mai valoroase rezultate ale oricărei conferințe sunt noile relații și contacte realizate prin intermediul rețelei. Înțelegerea modului de conectare la o conferință și utilizarea strategiei potrivite poate fi un factor de decizie pentru afacerea sau cariera ta.
Pentru a profita la maximum de conferințele și întâlnirile la care participați, este important să vă planificați strategia cu mult înainte de evenimentul real.
Fă-ți scopuri și obiective clare
Conferințele tind să se miște la „viteza socială” în aceste zile. Adică oamenii se deplasează rapid dintr-o conversație, într-o sesiune sau într-un eveniment. Este ușor să te pierdzi în fluxul de lucruri. Identifică obiective clare ale sesiunilor de participare, pe care speri să le întâlnești.
Cazează-te la același hotel în care se desfășoară conferința
Evenimentele de networking, mesele și activitățile vor avea loc probabil acolo sau în apropiere. În afară de asta, majoritatea vorbitorilor, participanților, etc. vor rămâne acolo. O întâlnire „întâmplătoare” în hol, în sala de gimnastică, sau la restaurant te poate ajuta să spargi gheața și să profiți de asta, legând o conversație mai târziu în conferință.
Mergi pregătit
Dacă sunt anumite persoane pe care speri să le întâlnești și cu care vrei să discuți, ar trebui să îți pregătești câteva subiecte de discutție din timp. Citește și tu ultima carte citită de ei, postările pe blog sau Facebook și caută subiecte în comun. Conectează-te cu ei pe rețelele de socializare. Pregătește-ți întrebările pentru ei de acasă.
Trimite un e-mail sau tweet înainte de eveniment
Utilizează aceeași abordare menționată mai sus. Lăsă-i să știe că prețuiești și ai un interes pentru munca lor și că dorești să îți oferi un minut sau două la conferință pentru a te prezenta.
Demonstrează că ești conștient de valoarea timpului lor și fă-te înțeleș că nu îi vei răpi mai mult de 1-2 minute.
Una dintre cele mai mari greșeli pe care oamenii le pot face în primul lor contact este să încerce și să programeze o întâlnire de prânz sau cină. Sparge mai întâi gheața și dă valoare primei întâlniri. Dacă faci acest lucru, este mult mai probabil să obții și mai mult timp și o chiar o întâlnire mai lungă dacă este necesar, scrie CoxBlue.
Evită abordarea de tip elicopter
De multe ori la conferințe văd că oamenii încep să se apropie de cineva pe care ar dori să o întâlnească doar pentru a se opri la 5-10 de metri distanță și să intre în modul „hover”. Nimic nu face o persoană mai nervoasă decât posibilitatea ca un stalker să fie în apropiere. Văzându-te în modul „hover”, persoana pe care speri să o întâlnești cel mai probabil deja formulează strategia de ieșire. Finalizează-ți abordarea și pur și simplu prezintă-te,
Fii pregătiți pentru start-uri de conversație.
Dacă într-un anumit moment conversația devine „blocată”, trebuie să ai întotdeauna câteva inițiative de conversație pentru a reuși din nou. Iată câteva exemple.
„De unde esti?”
„De cât timp ați fost cu compania X?”
„Unde erai înainte de a vă alătura companiei X?
„Ce te interesează în conferința?
Cu ce sperați să vă alegeți din această conferință?
„Ce sesiuni / vorbitori așteapți cu nerăbdare?”
„Care au fost sesiunile / vorbitorii dvs. preferați până acum?”
„Vrei să participi la alte conferințe în acest an?”
„Incerc sa imbunatatesc X- ai vreun sfat?
Fii abordabili
Nu îți petreceți timpul în afara sesiunilor de conferințe, utilizând telefonul, laptopul sau tableta. Dacă te plimbi și arăți degajat vei avea mai multe șanse ca altcineva, care caută pe cineva să vorbească, vă va aborda.
Utilizează Social Media
Fă un tweet sau postează despre conferință în timp ce ești acolo. Eticheteazp persoanele pe care le-i întâlnit sau speri să le întâlnești și fă comentarii complementare, pozitive despre sesiunea lor, subiectul sesiunilor, panourile și conferința în sine. Utilizează întotdeauna conferința #hashtag.
Sursa foto: Unsplash