Cum îți faci conexiuni la o conferință. Tips & Tricks

Cum îți faci conexiuni la o conferință. Tips & Tricks

Unele dintre cele mai valoroase rezultate ale oricărei conferințe sunt noile relații și contacte realizate prin intermediul rețelei. Înțelegerea modului de conectare la o conferință și utilizarea strategiei potrivite poate fi un factor de decizie pentru afacerea sau cariera ta.

Pentru a profita la maximum de conferințele și întâlnirile la care participați, este important să vă planificați strategia cu mult înainte de evenimentul real.

Fă-ți scopuri și obiective clare

Conferințele tind să se miște la „viteza socială” în aceste zile. Adică oamenii se deplasează rapid dintr-o conversație, într-o sesiune sau într-un eveniment. Este ușor să vă pierdeți în fluxul de lucruri. Identificați obiective clare ale sesiunilor de participare, pe care sperați să le întâlniți. 

Cazați-vă la același hotel în care se desfășoară conferința

Evenimentele de networking, mesele și activitățile vor avea loc probabil acolo sau în apropiere. În afară de asta, majoritatea vorbitorilor, participanților, etc. vor rămâne acolo. O întâlnire „întâmplătoare” în hol, în sala de gimnastică, sau la restaurant

vă poate ajuta să spargeți gheața și să dați profitați de asta, legând o conversație mai târziu în conferință.

3. Mergi pregătit

Dacă sunt anumite persoane pe care speri să le întâlnești și cu care vrei să discuți, ar trebui să îți pregătești câteva subiecte de discutție din timp. Citește și tu ultima carte citită de ei, postările pe blog sau Facebook și caută subiecte în comun. Conectează-te cu ei pe rețelele de socializare.  Pregătește-ți întrebările  pentru ei de acasă.

Trimiteți un e-mail sau tweet înainte de eveniment

Utilizați aceeași abordare menționată mai sus. Lăsați-i să știe că prețuiți și aveți un interes pentru munca lor și că doriți să vă ofere un minut sau două la conferință pentru a vă prezenta.

Demonstrați că sunteți conștient de valoarea timpului lor și faceți-vă înțeleși că nu îi veți răpi mai mult de 1-2 minute.

Una dintre cele mai mari greșeli pe care oamenii le pot face în primul lor contact este să încerce și să programeze o întâlnire de prânz sau cină. Spargeți mai întâi gheața și dați valoare primei întâlniri. Dacă faceți acest lucru, este mult mai probabil să obțineți și mai mult timp și o chiar o întâlnire mai lungă dacă este necesar, scrie CoxBlue.

Evitați abordarea de tip elicopter

De multe ori la conferințe văd că oamenii încep să se apropie de cineva pe care ar dori să o întâlnească doar pentru a se opri la 5-10 de metri distanță și să intre în modul „hover”. Nimic nu face o persoană mai nervoasă decât posibilitatea ca un stalker să fie în apropiere. Văzându-vă în modul „hover”, persoana pe care sperați să o întâlniți cel mai probabil deja formulează strategia  de ieșire. Finalizați-vă abordarea și pur și simplu prezentați-vă.

Fiți pregătiți pentru start-uri de conversație.

Dacă într-un anumit moment conversația devine „blocată”, trebuie să aveți întotdeauna câteva inițiative de conversație pentru a reuși din nou. Iată câteva exemple.

„De unde esti?”

„De cât timp ați fost cu compania X?”

„Unde erai înainte de a vă alătura companiei X?

„Ce te interesează în conferința?

Cu ce sperați să vă alegeți din această conferință?

„Ce sesiuni / vorbitori așteapți cu nerăbdare?”

„Care au fost sesiunile / vorbitorii dvs. preferați până acum?”

„Vrei să participi la alte conferințe în acest an?”

„Incerc sa imbunatatesc X- ai vreun sfat?

 Fiți abordabili

Nu vă petreceți timpul în afara sesiunilor de conferințe, utilizând telefonul, laptopul sau tableta. Dacă te plimbi și arăți degajat

vei avea mai multe șanse ca altcineva, care caută pe cineva să vorbească, vă va aborda.

Utilizați Social Media

 Tweet sau postați despre conferință în timp ce sunteți acolo. Etichetați persoanele pe care le-ați întâlnit sau sperăți să le întâlniți și faceți comentarii complementare, pozitive despre sesiunea lor, subiectul sesiunilor, panourile și conferința în sine. Utilizați întotdeauna conferința #hashtag. 

 

Sursa foto: Unsplash