Mai merită marketingul pe rețelele sociale?

Mai merita marketingul pe retelele sociale?

Cât de des ați dat peste un anunț undeva care vă promite că puteți obține 1.000 de aprecieri pentru pagina dvs. de Facebook peste noapte? Sau că este atât de ușor să „câștigi” urmăritori pe Twitter – trebuie doar să urmezi o formulă simplă și vei fi un adevărat erou social media.

Desigur, ceea ce nu spun aceste reclame pline de promisiuni este că acei oameni au muncit din greu pentru a ajunge acolo unde sunt. Și, deși rețelele de socializare ar putea să nu pară genul de muncă pe care o făceau oamenii acum 20 de ani, este încă intensivă în resurse și necesită cunoștințe de specialitate despre ceea ce trebuie făcut și ce nu trebuie. Cei care au găsit cel mai mare succes cu campaniile de marketing pe rețelele sociale au depus mii de ore în efortul de a-și obține adepții, aprecierile și vizibilitatea, scrie business.com.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Cumpărarea de followeri sau like-uri ar putea părea o idee bună pentru a vă oferi un impuls, dar de fapt poate face mult mai mult rău decât bine. Problema este că atunci când cumperi aprecieri sau adepți înseamnă că acei oameni nu au un interes real față de marca dvs. Și asta înseamnă că nu vor interacționa cu nimic din postările dvs.

De ce contează asta? Deoarece algoritmii social media țin cont de nivelurile dvs. de implicare. Ce se întâmplă atunci când postați mereu lucruri care au zero engagement? Veți deveni cunoscut de algoritm ca cineva care nu are niciodată ceva interesant de spus. De ce ar dori să afișeze vreodată conținutul dvs. în fluxurile de știri ale oamenilor, dacă nimeni nu se implică vreodată în acesta?

Cumpărarea de adepți sau aprecieri vă poate oferi un impuls, dar cu siguranță acel impuls nu se va traduce printr-o creștere a vânzărilor sau a implicării. Pentru a spori ceea ce contează cu adevărat – vânzări și implicare – trebuie să vă implicați efectiv pe social media.

Nu se poate falsifica engagementul

Punerea eforturilor sociale pe pilot automat nu va fi evidentă doar pentru publicul dvs., dar ar putea duce și la dezabonarea acestora. Oamenii comunică deschis, nu? Sunt cei care împărtășesc conținut selectat manual. Oamenii care nu strigă „Hei! Vezi postarea mea pe blog!” de o mie de ori pe zi și, în schimb, invită la discuții și stimulează participarea comunității. Activitatea de genul acesta este mai importantă decât aprecierile și numărul mare de followers.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Rețelele sociale nu au o rețetă pentru succes

Nu există o formulă câștigătoare pe rețelele de socializare pe care toată lumea o poate prelua, îndepărta de praf și utiliza fără schimbări. Trebuie să experimentați dacă doriți să atrageți atenția, să aveți un impact și să vă stabiliți ca un lider de gândire.

Crearea de conținut extraordinar, partajarea de postări și tweets convingătoare și participarea la comunitatea socială sunt lucruri pe care va trebui să le faceți zilnic, apoi implementându-le într-un mod care este autentic și atractiv.

Rețelele sociale sunt un joc 24/7 și, din moment ce nu puteți fi „activ” în mod realist la fiecare oră din fiecare zi, trebuie să utilizați programarea pentru a vă asigura că vă conectați cu publicul țintă – chiar dacă nu sunteți conectat la momentul respectiv.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Asigurați-vă că interacționați cu oameni în timp real! Și faceți tot posibilul pentru a răspunde la comentariile pe care le primiți, chiar dacă nu o faceți imediat.

 

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •