Tocmai ai acceptat un nou job și ți-ai anunțat șefii că demisionezi, ți-ai strans lucrurile de pe birou și gata. Însă mai e un singur lucru de făcut în ultima zi de muncă: să îți scrii cererea de demisie și să îți anunți colegii că pleci.
E ultima impresie pe care o lași, așa că ai grijă să fie una bună. „Oamenii cu careai lucrat sunt viitoarele tale conexiuni”, spune Patricia Rossi, autoarea cărții „Eticheta de zi de cu zi”
E-mailul tău final ar trebui să fie sincer și scurt
Adaugă câteva lucruri pozitive sau amintește despre proiectele de succes ori amintirile plăcute de la birou. Nu e loc de o întreagă poveste privind parcursul tău în companie. Nimeni nu vrea să citească o poliloghie despre cât de mult ți-a plăcut să lucrezi în firmă.
Păstrează-ți contactele profesionale
Dacă poți, dă-le colegilor un indiciu despre următoarea ta mișcare ca să eviți bârfele și speculații.
Nu trebuie să dai detalii specifice de exemplu cum se numește noul angajator. Poți să fii general și să spui ceva de genul „am avut oportnitatea pe termen lung să consult mai multe joburi și acum sunt foarte entuziast cu privire la viitor”
Asigură-te că incluzi informațiile de contact la sfârșitul e-mailului. Dacă nu vrei să faci asta, lasă un profil de Linkedin.
Depinde de tine când vrei să trimiți acest e-mail. Dacă îl trimiți cu o săptămână înainte de ultima ta zi, ar putea să îți fie greu pentru că oamenii se vor opri să îți ureze succes și vei continua să te întâlnești cu aceiași oameni care și-au luat rămas bun.
„Ar trebui să fie sincer și plin de înțeles- cu cât ești mai specific, cu atât arată că te-ai străduit”, spune Kate Zabriskie, președintele companie Business Training Works.