4 motive pentru care angajaţii demisionează

4 motive pentru care angajatii demisioneaza

Într-o piață a muncii extrem de fluctuantă, este din ce în ce mai dificil să păstrezi angajaţii o perioadă lungă de timp în compania pe care o conduci. Oportunități sunt la tot pasul, iar angajații sunt constant tentați să încerce ceva mai bun, mai interesant, mai ofertant sau, pur și simplu, diferit. Pentru a preveni acest lucru, este important să fiți mereu atenți la angajații voștri, să observați ceea ce îi motivează, ceea ce nu, de ce anume au nevoie și să puteți acționa în consecință. Noi am identificat principalele motive pentru care angajații demisionează, cu ajutorul www.entrepreneur.com.

Venitul

Angajații vor să fie plătiți corespunzător pentru munca pe care o prestează. Atunci când află că sunt plătiți sub valoarea pieței, se simt subapreciați și doresc să plece. Frustrarea este cu atât mai mare, cu cât nivelul de muncă este foarte ridicat. Ca angajatori, dacă vreți să vă plătiți angajații sub valoarea medie de pe piață, trebuie să vă asigurați fie că aveți o cultură organizațională în avantajul acestora, fie un brand de angajator foarte cunoscut și apreciat în piață. Aceștia au nevoie de o motivație principală, puternică, pentru a rămâne în companie. Altfel, sunt oricând pregătiți să plece, pentru un salariu mai mare.

Dezvoltarea profesională

Oamenii sunt mereu în căutarea unor oportunități de avansare și de perfecționare a unor abilități, mai ales angajații generațiilor Z și Y. Pentru aceștia, este absolut necesar ca angajatorul să investească în educația lor profesională. Aceștia doresc să se dezvolte în mod constant și așteaptă ca angajatorul să se ocupe de această latură. În general, dacă angajații văd că managerii lor nu sunt interesați de progresul lor, doresc să plece într-un loc în care se investește în dezvoltarea lor profesională. Până la urmă, dorința constantă de progres este una naturală. Dacă doriți ca angajații să rămână în companie, este important ca să le oferiți cursuri de pregătire profesională. Acest lucru nu este numai în beneficiul lor, ci și al vostru, deoarece veți avea o echipă mult mai bine pregătită.

Relațiile cu echipa

Angajații nu părăsesc compania, ci își părăsesc echipa. Un angajat care nu are o relație bună cu managerul său ori nu a dezvoltat nicio relație de prietenie în cadrul firmei, este foarte probabil să părăsească compania. Oamenii au nevoie de socializare și de crearea unei relații bune cu cei din jurul lor. Dacă acest lucru nu se întâmplă, vor fi triști și demotivați, iar venirea la muncă devine un chin. Pe lângă munca pe care o prestează, angajații au nevoie și de un mediu prietenos, de colegi cu care să empatizeze și care să creeze o atmosferă plăcută în companie. Cu cât echipa este mai solidă și atmosfera mai prietenoasă, cu atât crește motivația și mai ales productivitatea unui angajat. Mergeți cu angajații în teambuilding, organizați o ieșire la cină, ajutați-i să se cunoască mai bine. Cu cât relațiile sunt mai închegate, cu atât compania voastră va deveni un loc de muncă dorit și apreciat de angajați, iar retenția acestora va crește.

Siguranța

Nimănui nu îi place un loc de muncă în care viitorul companiei este nesigur. Angajatorii trebuie să ofere stabilitate și siguranță angajaților săi. Aceștia trebuie să știe că firma este în creștere, în continuă dezvoltare și că se află într-un loc stabil. Un mod prin care îi puteți asigura de acest lucru este prin informare constantă, prin trimiterea unor rapoarte financiare trimestriale sau a unor newslettere lunare. În cazul în care compania nu trece printr-un moment financiar foarte bun, este important să fiți transparenți cu angajații. Aceștia vor avea mai mult încredere în managementul companiei, atâta timp cât acesta este sincer cu el. Adoptând acest comportament, puteți chiar beneficia de sprijinul lor.

Citește și Ce beneficii extrasalariale îşi doresc angajații şi care sunt bugetele alocate de companii

Așadar, dați atenție angajaților. Fiți atenți la principalele lucruri care îi motivează sau demotivează, pentru a nu avea surprize. Este important să fiți conștient de lucrurile pe care nu le oferiți angajaților, pentru a fi pregătiți pentru momentele în care aceștia aleg să plece. Cel mai potrivit ar fi să preveniți aceste lucruri, să le oferiți din timp angajaților ceea ce au nevoie, să comunicați deschis cu ei pentru a afla ce nemulțumiri au, după care să acționați în consecință.

Foto: Pixabay