Sfaturi pentru amenajarea unui home office

Potrivit unui studiu citat de către business.com, numai în Statele Unite ale Americii, 30 de milioane de persoane lucrează de acasă, fie în regim part time, fie full time, iar acest număr este în creștere. Productivitatea acasă este dificil de obținut, în opinia managerilor care și-ar dori să lucrezi exclusiv de la birou. Unii freelanceri nu pot lucra decât în liniștea casei lor, în timp ce alții au nevoie de agitație și de gălăgie. Indiferent de situație, dacă trebuie să îți amenajezi un spațiu de lucru acasă, ar fi indicat să iei în calcul anumite sfaturi care te ajută să menții un ritm de lucru eficient.

1. Definește spațiul de lucru

Un studiu elaborat de către specialiști de la Standford arată că o mare parte dintre cei care lucrează de acasă sunt mult mai productivi pentru că nu au atâtea elemente care să îi distragă de la muncă, precum au la birou. Asta nu înseamnă că în propriul apartament nu poți să te lași furat de peisaj. Echivalentul colegului care îți cere ajutorul, al șefului care te cheamă la o ședință scurtă sunt scosul câinelui la plimbare, pusul rufelor la spălat sau gătitul pentru cină. Deci, surse de pierdere a timpului există.

Primul pas ar fi să îți delimitezi cu strictețe spațiul de lucru. Un birou de mici dimensiuni cu vederea orientată spre geam sau spre un perete, pentru a evita posibilitatea de a observa lucruri de făcut prin casă. Dacă dimensiunea camerei o permite, poți chiar să izolezi zona cu ajutorul unei biblioteci mobile sau a unui perete fals.

2. Sursa de lumină este foarte importantă

Lumina naturală este esențială pentru a crea un mediu de lucru propice. Dacă acest lucru nu este posibil, încearcă să luminezi spațiul cu becuri albe pentru a nu obosi privirea. Lumina galbenă este ambientală, relaxantă și încetinește reflexele, nefavorizând concentrarea.

3. Mobilier adecvat

Dacă ai ales să lucrezi de acasă, nu înseamnă că nu lucrezi la fel de mult precum ai lucra dintr-un birou normal, de aceea confortul este vital. Nu face rabat de la un scaun ergonomic care să îți mențină spatele într-o poziție confortabilă. Optează pentru un birou cu înalțime ajustabilă pentru a-ți putea schimba poziția, odată la câteva ore. De asemenea, dacă știi că lucrezi des cu alți oameni care vin la tine, alege un birou modular care poate fi desfăcut când ai nevoie de el.

4. Depozitează inteligent

De când companii precum IKEA au intrat în viețile noastre, depozitarea inteligentă este la îndemâna oricui. Așadar, alege cele mai practice moduri de a te organiza – cutii, fișete, rafturi speciale pentru dispozitive de tip imprimanta sau dual monitor.