Angajații români lucrează remote cel puțin 4 zile pe lună

74% dintre companii vor sa investeasca in solutii de tehnologie in domeniul resurselor umane

Aproximativ 60% dintre angajații români lucrează remote cel puțin o dată pe săptămână, iar peste 80% din companii consideră că un spațiu de lucru flexibil ar avea un impact direct în creșterea afacerii (91%), în maximizarea profitului și menținerea competitivității (87%), că le-ar oferi posibilitatea să extindă afacerea în piețe noi, să recruteze și să mențină talentele în organizație (84%), arată studiul realizat de IWG. La studiu au participat 200 de respondenți din România, deopotrivă angajatori și angajați.

Când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre respondenții români intervievați lucrează de acasă, și aproximativ 20% preferă cafenele și opțiunile de tip business lounge.

“Crește cererea pentru ‘la cerere’ și este firesc în contextul revoluției spațiilor de muncă. Timp de generații oamenii s-au obișnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în același birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor și a angajaților și, motiv pentru care companiile își revizuiesc portofoliul imobiliar. Am intrat în era forței de muncă mobile și flexible, iar acest fenomen reprezintă o schimbare majoră nu doar pentru România, dar și la nivel global. Foarte curând conceptul de muncă flexibilă va deveni normalitate”, explică Ramona Predescu, Country Manager Regus și Spaces în România.

Angajatii romani lucreaza remote cel putin 4 zile pe luna -2

Peste 90% dintre managerii români au recunoscut că sunt preocupați ca firma pe care o conduc să răspundă mai repede decât competiția la schimbările din piață și să capitalizeze pe oportunitățile care apar în piețe noi, dar fără să facă investiții pe termen lung (81% dintre repondenți).

Totodată, companiile din România (63%) sunt interesate să crească în următorii 3-5 ani veniturile din contracte internaționale, față de media de 50% a respondenților globali.