Studiu Sodexo: 7 din 10 angajați români consideră că sunt responsabili pentru propria stare de sănătate

Sodexo, jucător de top pe piața românească a tichetelor, face publice rezultatele primului studiu realizat în România privind percepția angajaților asupra calității vieții. Cercetarea urmărește aspectele și activitățile asociate de români cu o bună calitate a vieții, precum și modalitățile prin care aceștia consideră că își pot îmbunătăți și menține sănătatea.

Jean Istasse, CEO Sodexo România: „Îmbunătățirea calității vieții, misiunea constantă a grupului Sodexo, devine un aspect tot mai important pentru români. Rezultatele cercetării pot fi analizate și din perpectiva importanței unei vieți mai bune care continuă să crească în rândul românilor, în aceeași măsură cu interesul acestora pentru menținerea și îmbunătățirea stării generale de sănătate prin mișcare și o nutriție corectă.”

  1. Calitatea vieții: o stare bună de sănătate este principalul aspect asociat

Pentru 80% dintre angajații români, calitatea vieții este asociată cu o stare bună de sănătate, în timp ce familia și prietenii, precum și stabilitatea financiară contribuie la îmbunătățirea vieții pentru 76%, respectiv 73% dintre aceștia.

Vacanțele și timpul liber sunt importante, în egală măsură, pentru 47% dintre respondenți. La acest chestionar, respondenților li s-a oferit posibilitatea de a alege răspunsuri multiple.

Citeşte şi Acordarea de tichete cadou angajaților – Partea I

  1. Responsabili pentru propria stare de sănătate

Potrivit cercetării realizate de către Sodexo, 71% dintre angajații români consideră că responsabilitatea propriei stări de sănătate le aparține. Acest lucru este evidențiat și de metodele prin care ei consideră că își pot îmbunătăți și menține o stare bună de sănătate (a existat opțiunea de a selecta răspunsuri multiple):

  • 81% identifică mișcarea și activitatea sportivă ca principale metode de îmbunătățire și menținere a stării de sănătate;
  • Pentru 77%, nutriția și un stil alimentar adecvat sunt importante;
  • Relaxarea și diminuarea nivelului de stres au fost nominalizate de 76% dintre respondenți;
  • Un stil de viață fără ţigări și fără alcool reprezintă modalități de îmbunătățire a sănătății pentru 45%, respectiv 43% dintre respondenți.Studiu Sodexo Romania_Calitatea Vietii_2015
  1. Specialiștii în nutriție devin importanți în stabilirea unei diete echilibrate

Studiul Sodexo evidențiază că nutriția câștigă o importanță majoră: 81% dintre respondenți au declarat că sunt atenți la ceea ce mănâncă și numai 4% au asociat nutriția cu o dietă de slăbit.

Pentru o dietă echilibrată și o nutriție corectă, românii consideră în proporție de peste 59% că ajutorul unui medic nutriționist este obligatoriu.

Studiul este primul barometru local realizat de Sodexo România privind calitatea vieții în rândul angajaților și evidențiază, în același timp, preocuparea românilor pentru găsirea unui echilibru între viața profesională și cea personală.

Cercetarea a fost realizată în intervalul septembrie 2014-ianuarie 2015, pe un eșantion de 550 de angajați permanenți, din mediul urban și rural, angajați în birouri și fabrici.

Despre respondenți

  • 52% dintre participanții la cercetarea realizată de Sodexo sunt bărbați, femeile reprezentând 48%;
  • 57% dintre respondenți se încadrează în categoria de vârstă cuprinsă în intervalul 30-49 de ani;
  • 83% din total locuiesc în mediul urban, diferența de 17% locuind în mediul rural;
  • 16% ocupau o funcție de conducere la momentul realizării cercetării;
  • 65% au studii universitare și postuniversitare, în timp ce 26% sunt absolvenți de școli liceale sau profesionale.

Sodexo în România

Din 1998, Grupul Sodexo în România, care numără astăzi 630 de angajați, oferă soluții cuprinzătoare pentru calitatea vieții:

–        Beneficii pentru angajați;

–        Programe de incentivare;

–        Beneficii publice;

–        Servicii de alimentație/catering;

–        Managementul facilităților.

Sodexo în lume – Cifre-cheie

  • 18 miliarde euro cifră de afaceri;
  • 420.000 angajați;
  • 80 țări;
  • 32.700 puncte de lucru;
  • 75 milioane consumatori zilnic.

Citeşte şi Sodexo: Tichetele cadou, coșurile cadou și tichetele de vacanță cresc cu 54% puterea de cumpărare a angajaților