De câtă creativitate avem, de fapt, nevoie?

Puține trăsături psihologice sunt la fel de dezirabile precum creativitatea în prezent. Tot mai mulți considerăm obligatoriu ca angajații noștri să aibă abilitatea de a naște idei atât inovatoare, cât și impresionante și utile mai ales. Dar, în acelați timp, creativitatea a fost asociată cu un set vast de atribute care nu au nimic de a face cu productivitatea, de exemplu. Atunci, unde este calea din mijloc?

În primul rând, HBR scrie că s-a stabilit o legătură clară între creativitate și stările psihice negative. Nu trebuie să fii deprimat pentru a fi creativ, dar este adevărat că există dovezi empirice care susțin stereotipul potrivit căruia artiștii tind să fie depresivi sau că suferă de schimbări bruște de stare. Nietzsche nota că ”un om trebuie să sufere de un haos interior pentru a putea da naștere unei stele”. În general, oamenii care sunt stabili emoțional se presupune că sunt suficient de fericiți pentru a nu simți nevoia de a crea.

În al doilea rând, traseele cognitive care definesc procesul de creație și care conduc spre o gândire originală au o componentă maladaptativă, incapacitatea de a se adapta mediului și/sau situației. De pildă, creativitatea impune imposibilitatea de a bloca gândurile irelevante și neconforme, iar creativii tind, de asemenea, să aibă probleme în a-și ține impulsurile sub control.

Creativitatea vinde

Recent, creativitatea a fost asociată cu lipsa sincerității, probabil pentru că indivizii creativi au tendința de a distorsiona realitatea. Asta nu înseamnă că aceștia nu au o latură etică, ci mai degrabă că datorită toleranței scăzute pentru plictis și convențional și grație imaginației bogate, au tendința de a înfrumuseța realitatea atât pentru ei cât și pentru ceilalți cu ajutorul creativității.

Este o abilitate care, cu siguranță, poate fi folosită în folosul cauzelor personale sau ale altora. Antreprenorii se pot folosi de această latură a creativității pentru a-i face pe cei din jur să își imagineze produse și servicii care încă nu există fizic, pentru a-i convinge să îi urmeze sau să investească în ei.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •