Branding personal – Coco Chanel și mica rochie neagră

Branding personal - Coco Chanel și mica rochie neagră

Gabrielle Bonheur Chanel s-a născut pe 19 august 1883, în Saumur, Franța. A crescut într-un orfelinat, unde a primit primele lecții de croitorie.

Lecțiile de croitorie, însă, nu au dus-o de la bun început către domeniul modei. Coco a câștigat primii bani în calitate de cântăreață pentru cluburile franțuzești din Vichy și Moulins.

Pe la vârsta de 20 de ani, Coco Chanel primește sprijin pentru a-și deschide prima afacere. Costumele create și conceptul de mica rochie neagră o vor ajuta treptat să capete titlul de cea mai mare creatoare de modă a secolului XX.

Coco Chanel avea, potrivit celor de la Inc.com, un spirit cu adevărat inovativ. Avea încredere în forțele proprii și în deciziile pe care le lua. „Cel mai curajos lucru pe care îl poți face este să gândești pentru tine. Cu voce tare”, spunea Coco.

Creatoarea de modă nu era tipul de antreprenor care să se bazeze prea mult pe intermediari sau pe consultanți pentru a lua o hotărâre. Era, în același timp, un om care știa să se organizeze foarte bine și care reușea să fie suficient de atentă la tot ceea ce se întâmpla în jurul ei încât să găsească cele mai bune oportunități de afaceri.

Pe lângă aceste calități, Coco Chanel a știut cum să își construiască un brand personal foarte bun.

  • A menținut constant un contact cât mai direct cu clienții și cu preferințele și nevoile lor în materie de modă, preferințe pe care ulterior le transpunea în colecțiile ei.
  • A devenit un purtător de cuvânt pentru un nou tip de „limbaj” în modă (conceptul de „little black dress” – „mica rochie neagră” îi aparține).
  • A păstrat o doză de mister în ceea ce privește stilul personal. Dacă în cazul colecțiilor ei, amprenta personală era clară, vizibilă, acel ingredient care o făcea pe ea unică a rămas un mister.