Afacerile micilor antreprenori au fost lovite cel mai mult de coronacriza economică. Dincolo de perspectiva șomajului tehnic, de facilitățile oferite de stat angajaților, mulți dintre oamenii de afaceri sunt deciși să continue activitatea, să își plătească salariații și să își extindă serviciile și vânzările.
În fața situației fără precedent cu care se confruntă economia, antreprenorii fac un apel la colaborare în mediul de business, la evitarea blocajului financiar și a disponibilizărilor de personal.
Citește și: Liderii sunt negustori de speranță
95% din economia românească este formată din microîntreprinderi și firme mici, cu 1-20 angajați. Pentru mulți dintre antreprenori, coronavirusul a însemnat mai mult decât restricțiile sociale. S-au văzut pus în fața unui blocaj fără precedent, ce poate conduce la faliment.
Apelul micilor antreprenori. Vrem să susținem business-ul, nu să trimitem oamenii în șomaj
Într-un apel lansat pe internet, antreprenorii susțin că nu este timpul pentru shut-down în economie. Nu este timpul pentru închiderea business-urilor, pentru șomaj tehnic. Este timpul pentru a strânge rândurile și a construi proiecte de colaborare.
,,Avem o firmă mică de training, organizare evenimente B2B si consultanță și ni s-au redus afacerile cu 100%’’, spune Ligia Neacșu, de la Best Smart Consulting.
Cam toți antreprenorii cu firme mici cu activitate în HORECA, organizare evenimente, training, consultanță sunt în colaps. Mai bine zis ne paște insolvența. Noi vrem să continuăm, să plătim salariile, pentru că angajații mei au familii și cheltuieli. Nu pot trăi din șomajul tehnic. Noi vrem să continuăm să ne plătim taxele, să asigurăm statului banii din care să lupte cu epidemia. Noi nu dezarmăm’’, afirmă antreprenorul.
La fel ca Neașu, sunt mulți alți antreprenori care caută să își reconfigureze business-urile.
Multe firme se vor lupta în perioada aceasta să supraviețuiască deoarece nu toate au posibilități pe termen lung, pe mai multe luni, să-și plătească salariații.
România era susținută de consum, în cea mai mare parte, dar acest consum începe să se diminueze deoarece, pe de o parte, se opresc sursele care produceau venit, pe de altă parte, lanțul de aprovizionare a suferit puternic în această perioadă.
,,Fiecare antreprenor trebuie să își reinventeze businessul, să presteze noi servicii care derivă din obiectul principal de activitate și să identifice noi piețe de desfacere’’, afirmă Valentin Rădulescu, managerul PRINTMAG.