Liderii sunt negustori de speranță 

E o mare sansa pentru un manager sa isi arate abilitatile de lider

Despre lideri de organizații, manageri și liderul din noi

De când mulți dintre noi stăm acasă, vorbesc cu mulți oameni la telefon, pe zoom, pe skype. Am stat cu căștile în urechi în aceste două săptămâni cât în ultimii cinci ani la un loc. 

Mulți oameni se plâng de șefii lor. Știu, nu e nimic nou, am mai auzit asta și înainte de criză. Recunosc că această vale a plângerii mă cam irita înainte. În situații normale, cred că a te plânge mereu fără a face ceva spune mai mult despre tine decât despre ceilalți. Acum, nu este o situație normală. Este o mare șansă pentru un manager să își arate abilitățile de lider. Ce înseamnă asta? Vă voi împărtăși în continuare câteva dintre lucrurile pe care eu și echipa mea le-am încercat, la Interact, le-am făcut și le facem, astfel încât să depășim împreună, cu bine, aceste vremuri critice.

Recomandări pentru manager / lider

Să stea aproape de oamenii săi: nu prin mesaje trimise la foc continuu, nu prin task-uri fără sens. Un PPT cu informația necesară este suficient. Nu este momentul acum să cerem ca PPT-ul sau Excel-ul să fie super „aranjat și coafat”. 

Să organizeze o dată sau de două ori pe săptămână breakfast meetings. Este important ca oamenii să se simtă parte din comunitate, să vadă că managerului îi pasă de ei.

Să înțeleagă că oamenii au familii, au copii. Acum sunt toți acasă, fără bonă, fără profesori, fără bunici. Nivelul de atenție și timpul pe care îl pot petrece angajații lucrând au scăzut. Să nu se mire, să își întrebe oamenii cum se simt, cum fac față, să își ajusteze așteptările. 

Să îi organizeze pentru un curs online, scurt, un webinar, să aibă grijă să fie pregătiți în continuare. Lumea nu se oprește pentru că stăm noi acasă. La criza din 2009, nu am investit deloc în pregătirea oamenilor, dar ne-am așteptat să fie mai flexibili, rezistenți, agili, să facă față ambiguității, instabilității, să fie calmi, inteligenți emoțional, să își gestioneze bine stresul… Ce mai, niște Feți Frumoși sau Harap Albi după care se învârte soarele! Este timpul ca managerul să devină lider, să arate că a învățat ceva din experiențele prin care a trecut. O să spuneți: cui îi arde acum de dezvoltare? Posibil să fie așa. Dar rolul liderului este să vadă dincolo de ceea ce îi arde și să gândească pe termen mai lung. O să vrea să aibă oameni cu mușchii minții antrenați după criză, asemenea mușchilor atleților, nu niște indivizi îmbătrâniți de griji, anxietăți, cu neuronii fleșcăiți, asemenea tijelor de zambile după câteva zile de stat în apă. Napoleon spunea că liderii sunt negustori de speranță. Este momentul să avem speranța la noi. 

Te-ar putea interesa și: Economia colaborativă – evoluție și tendințe

Să aibă un grad mare de transparență față de oameni. Aceștia vor avea neliniști, vor fi îngrijorați de ceea ce se întâmplă după criză. Să învețe ce, cum să comunice și ce să nu comunice. Eu cred că oamenii vor aprecia transparența, iar încercările de a ascunde realitatea sunt repede simțite.