De la „Rai” și „Grădina lui Ion” la „Faliment” și „Iad SRL”. Denumirile trăsnite ale firmelor românești

De ce fiecare antreprenor trebuie sa invete cum sa dezamorseze teama

Denumiri trăsnite ale firmelor românești. Românii sunt un popor creativ, plin de imaginație, inclusiv în afaceri, acolo unde îți trebuie multă inventivitate pentru a trece cu bine prin furcile caudine ale blocajului financiar. Dincolo de modul în care reușesc să se descurce în business, unii cu succes, alții mai greu, există un capitol la care, cu siguranță, antreprenorii români stau foarte bine – cartea de vizită. Din datele statistice ONRC, analizate de KeysFin, pare că nu există antreprenor care să nu aspire la ideea de a-și trece în denumirea firmei un „internațional”, un „business”, „impex”, „management” sau „consulting”.

Tu ai face afaceri cu o firmă cu denumirea „Simplu și eficient SRL” sau cu „Sigur că da SRL”? La prima vedere, premizele par a fi pozitive. Lucrurile par a fi ceva mai complicate, din această perspectivă, dacă vrei să faci afaceri cu „Vodoo Solutions” sau mai ales cu „Ultimul Neuron SRL”.

Soluția este să le verifici datele financiare, să vezi dacă nu au probleme cu furnizorii, dispute comerciale etc.

Verificarea temeinică a afacerii este valabilă, bineînțeles, în cazul tuturor companiilor, inclusiv a celor care poartă denumiri precum „Toate Bune SRL”‘.

Asta pentru că, dincolo de fațadă, în spate se pot ascunde balauri (vezi cazul Balaurul SRL), zmei  (Zmeul Zmeilor SRL) sau, de ce nu un Făt-Frumos (Fat Frumos SRL).

Din denumire, pare că investitorii și-au asumat un rol bine definit în comunitatea de business însă, ca de obicei, aparențele pot să înșele. Făt-Frumos poate fi, până la urmă, un balaur și să îți creeze probleme mai ceva ca varanii (Varanul SRL) sau cormoranii (Cormoran SRL).

Ideea e că, dacă vrei afaceri sigure, trebuie să apelezi la serviciile de business information, ca să nu cazi în „Prăpastia SRL” sau să ajungi în „Faliment SRL” și, pe cale de consecință în „Iad SRL”.

„Românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-și denumi afacerea.

Cei mai mulți aspiră la business-uri serioase, motiv pentru care vor să-și asigure, încă din denumire, aspirațiile profesionale. Așa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme să includă denumirea de TRANS, IMPEX (17702), CONSTRUCT (17582), CONSULTING (11339), GROUP/GRUP (10443), INVEST (9210), EURO (7322), TOP (peste 5122), INTERNATIONAL/INTERNAȚIONAL (5084) sau BUSINESS (4714). După cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ în numele lor TRANS (42,4 miliarde lei), IMPEX (29,2 miliarde lei) și TRADING (27,9 miliarde lei)”, arată analiza KeysFin.