Ovidiu Barbier, Events Manager al Dinner in the Sky România – Unui bun manager trebuie să îi placă ceea ce face

În Romania, Dinner in the Sky a aparut in 2010.

Primul Dinner in the Sky a fost organizat în 2006, în Bruxelles. De atunci, conceptul a fost adoptat în zeci de țări europene (Germania, Marea Britanie, Finlanda, etc.), dar și în Statele Unite ale Americii.

În România, Dinner in the Sky a apărut în 2010. Ce înseamnă această „cină la înălțime”? 22 de persoane care își doresc să ia masa la 50 de metri, în aer. Un astfel de eveniment poate dura până la opt ore și poate fi organizat oriunde, cu condiția să existe o suprafață de 500 m² disponibilă.

Ovidiu Barbier, Event Manager la Dinner in the Sky România, este de părere că datorită acestui concept putem trăi, într-un mod inedit, „senzația de zbor”.

Intrigați de concept, l-am rugat pe Ovidiu Barbier să ne realizeze și un portret al celor care „riscă” să ia o cină la înălțime și să ne vorbească despre ce înseamnă Dinner in the Sky, ca afacere.

Cum definiți conceptul de Dinner in the Sky? Cum a ajuns el în România și prin ce diferă/se aseamănă cu ceea ce înseamnă el în alte țări (din Europa sau SUA)?

Dinner în the Sky (DITS) reprezintă un concept revoluționar menit să ”rupă”` monotonia restaurantelor clasice. Cu toții ne-am dorit, încă din copilărie, să putem zbură.  Acum, datorită DITS, putem trăi realmente senzația de ”zbor„.Acest ”,restaurant” este` singurul în care, pe parcursul mesei, poți vedea păsările zburând pe sub picioarele tale.

În ultimii 4 ani, suntem în topul primelor 5 ”,most unusual restaurant în the world”` (cele mai neobișnuite restaurante din lume), potrivit topului întocmit de prestigioasa revistă Forbes.

Conceptul DITS a ajuns în România din dorința mea de a arată românilor și altfel de entertainment decât clasicele restaurante sau cluburi cu pretenţii. Mi-a plăcut foarte mult conceptul și l-am cumpărat pentru România, beneficiind și de un mare avantaj: este exclusiv proprietatea Sky Touring & Events și nu poate fi cumpărat de altcineva timp de 15 ani decât cu acordul nostru, beneficiind astfel de o protecție deosebită atât pentru marcă, cât și pentru fiecare detaliu de construcție sau operare.

În principiu, DITS este același în toate cele 43 de țări în care conceptul ”trăiește„ astăzi. Însă, în jurul acestui concept, se poate imagina și inova în așa fel încât fiecare eveniment să fie altfel sau să conțină o notă de inedit. Noi am reușit să facem asta, până în prezent.

Astfel, noi am adus pentru prima dată la bordul DITS o trupă de muzicieni care a avut ocazia să evolueze în mijlocul platformei, la jumătate de metru distanță de oricare dintre oaspeți și la 50 de metri de sol, trupa Amadeus.

Am organizat numere de magie senzaționale și intenționam și pe viitor să aducem magia foarte aproape de public, cu adevărați artiști cărora nu le este frică să fie priviți de foarte aproape și din toate direcțiile. Intenționăm să organizăm prestații actoricești de excepție (Dan Puric, de exemplu, care a acceptat, de principiu, participarea la un eveniment DITS), show-uri culinare de excepție avându-l ca chef pe Joseph Hadad care a acceptat, de asemenea, să participe anul acesta la unul sau mai multe evenimente.

Care a fost investiția?

Investiția se ridică la aproximativ 250.000 euro și imens de multă muncă. Sunt evenimente cu implicații majore și cu deosebit de mult efort de pregătire.

Cui i se adresează Dinner in the Sky? Care este profilul celor care încearcă un astfel de concept?

DITS se adresează oricărei persoane care vrea să aibă parte de câteva momente de senzațional și de trăire intensă, de care în mod sigur își va aduce aminte cu plăcere mereu. DITS reprezintă peste tot în lume un eveniment premium. Nu este un restaurant comun, disponibil oricând, la orice oră, pentru o bere sau un suc. DITS reprezintă o senzație, o aventură, un eveniment unic, exclusiv și inovator, un cadou deosebit, o cină de excepție sau un dineu de afaceri, o masă de gală sau o seară petrecută cu iubită/iubitul deasupra tuturor, în acorduri de vioară și în spectacolul fantastic al apusului de soare. DITS nu este o masă, ci o senzație.

Cât de profitabil este conceptul? Ce profit ați înregistrat în 2013?

Încă nu se poate vorbi despre profit. DITS se va amortiza în cursul anului 2014, însă noi suntem mulțumiți de rezultate, având în vedere că am început în 2010, în luna mai, iar în 2013 nu am avut decât un singur event.

Cât costă o cină la Dinner in the Sky?

Greu de spus! DITS organizează în România una sau două serii de câte 2-3 zile de evenimente publice. La acestea, prețul biletelor este în medie 100 –  120 euro/persoană. Evenimentele corporate sau petrecerile private se cotează în funcție de foarte multe criterii și numai în urmă discuției directe cu viitorul client.

 Prin ce se remarcă meniul oferit de restaurantul suspendat?

Meniurile create pentru evenimentele culinare DITS au amprenta unor mari nume ale acestei arte. Ele sunt meniuri create special, vinurile sunt alese și servite de un celebru somelier etc.

Ținând cont că restaurantul suspendat poate fi mutat în diferite spații, care ar fi cel mai interesant Dinner în the Sky organizat până acum, în România? Dar în lume?

Absolut toate evenimentele au avut un caracter aparte. Istoria DITS  cuprinde o semnare de contract de sute de milioane de euro, o cină festivă în curtea interioară a Palatului Brâncovenesc de la Mogoșoaia,  6 ore de talk show-uri pe un platou de televiziune, spectacole aviatice și expunerea celui  mai mare drapel din lume, cine și mic-dejunuri la răsăritul soarelui pe malul mării, un spectacol complet prilejuit de lansarea DITS, cu  elicoptere, transmisii live tv, scenă cu artiști la sol, lampioane și artificii – sus, pe masă etc. Dumneavoastră ce ați alege?

La fel este și în lume. Personal, mie mi-a plăcut foarte mult evenimentul organizat în Canada, deasupra cascadei Niagara, precum și cina festivă la care a participat Albert de Monaco, la Monte Carlo.

 Ați organizat prima conferința de presă în aer. Ce alt tip de evenimente mai organizați sub umbrela conceptului?

În principiu, ne interesează să organizăm anul acesta evenimente în câteva orașe mari ale țării, precum și pe litoral. Planurile sunt multe legate de evenimente speciale.

În calitate de Event Manager, ce înseamnă concret organizarea unui eveniment Dinner in the Sky? 

Trebuie să am grijă de toate aspectele legate de  de securitate (numărul 1, ca prioritate ), de stabilirea locației, de relația cu echipa. Eu particip personal la toate evenimentele DITS.

Ce componență are echipa?

Echipa este formată din șase persoane, la care mă adaug eu şi doi macaragii . Fiecare are responsabilitățile lui, iar sus, la fiecare ridicare și pe toată durata evenimentului, există coordonatorul de securitate care ține permanent legătura radio cu șeful echipei de la sol și cu macaragiul.

Care credeți că sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le aibă un event manager? Ce trebuie să facă el pentru a fi considerat un manager bun?

Să îi placă ceea ce face, să își dorească să vadă mulțumire și zâmbete chiar și pe fețele celor mai „delicați” dintre oaspeții săi! Să aprecieze valoarea și să încerce să schimbe în bine tot ceea ce oferă că servicii clienților! Să încerce să demonstreze că un business se ține, în primul rând, cu sufletul! Sigur, dacă aceste criterii sunt îndeplinite și se adaugă și cumpătarea și seriozitatea, vor veni și banii.

Care ar fi cea mai dificilă situație pe care ați întâmpinat-o în organizarea unui eveniment și cum ați reușit să o soluționați?

Nu pot spune că am avut situații dificile deosebite. Există dificultăți inerente legate de setarea locației pentru evenimentele din spații strâmte (cum a fost Hanul lui Manuc, de exemplu), dar acestea se rezolvă cu răbdare și tenacitate.