5 căi să-ţi motivezi angajaţii

5 căi să-ţi motivezi angajaţii

Peter Economy, autor al bestseller-ului „Managing For Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty”, arată într-un articol pentru Inc.com ce pot face managerii pentru a-şi motiva angajaţii astfel încât aceştia să lucreze cu mai mult drag şi spor în folosul companiei.  

Potrivit unui raport Gallup, doar 30% dintre angajaţii americani se simt motivaţi şi inspiraţi la serviciu. Economy dă cinci sfaturi managerilor de pretutindeni prin care pot spori motivaţia, şi astfel şi productivitatea, angajaţilor lor:

1. Schiţează o viziune care să inspire

Fondatorul companiei, CEO-ul sau alţi manageri trebuie să explice angajaţilor încotro se îndreaptă compania, adică ce obiective îşi propune să atingă aceasta. Potrivit autorilor bestseller-ului “Built to Last”, Jim Collins and Jerry Porras, viziunea asupra companiei are două componente: ideologia de bază şi viitorul imaginat.

Ideologia este liantul afacerii şi include valorile şi obiectivul principal. Ea răspunde la întrebările:  De ce există compania şi cum face afaceri?

Viitorul imaginat include marile obiective stabilite care îi motivează pe oameni să vină la serviciu.

2. Conectează angajaţii la această viziune

Odată ce comunici viziunea, explică-le tuturor care este rolul lor în realizarea acesteia. Dacă scopul este de a aduce apă potabilă curată şi sănătoasă în ţările din lumea a treia, atunci toţi, de la asistenţii administrativi la designerii de produs, la oamenii de vânzări şi de HR şi membrii ai Board-ului de conducere trebuie să ştie cum vor contribui la asta. Atunci când oamenii înţeleg ce rol au în ansamblul împlinirii viziunii companiei, ei se simt mai valorizaţi şi sunt mai productivi.

3. Construieşte o cultură a curajului  

Atunci când angajaţii se tem să facă greşeli, ei vor evita orice risc. Precauţia excesivă duce însă la stagnare şi la incapacitatea de a se adapta la schimbările de pe piaţă. Iar concurenţa poate câştiga teren prin inovare.

Ca urmare, este recomandat să fie înlăturată sursa fricii angajaţilor, iar apoi să se construiască o cultură a curajului în interiorul companiei. Mai mult, în loc de a-i pedepsi sau descuraja pe angajaţii care vor să-şi asume riscuri şi să încerce abordări noi, aceştia trebuie stimulaţi în această direcţie.

4. Recompensează-i corespunzător

Odată ce ai creat o cultură a curajului în companie, recompensează-i pe angajaţii curajoşi şi dispuşi să rişte. Chiar şi eşecurile pot să fie valorificate, atunci când angajaţii învaţă din greşeli lecţii care-i ajută să atingă mai uşor obiectivele companiei.

Prin urmare, este important ca managerul să descopere cele mai bune şi eficiente mijloace prin care poate recompensa angajaţii ce îşi asumă riscuri în organizaţie.

5. Mulţumeşte-le mult

Pe măsură ce angajaţii tăi îţi îmbrăţişează viziunea, devin curajoşi şi îşi asumă riscuri, nu uita să-ţi exprimi recunoştinţa faţă de ei. Angajaţii motivaţi sunt o mină de aur şi trebuie să faci tot posibilul ca ei să fie mulţumiţi şi să rămână cât mai mult timp în companie.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •