Facebook ajunge la maturitate

Facebook ajunge la maturitate

La doi ani de la ratarea listării pe bursă, Facebook are 1,2 miliarde de utilizatori în toată lumea şi câştigă cel mai mult din publicitatea pe mobil, scrie revista germană Spiegel. În ultimul trimestru al lui 2013, cifra de afaceri a companiei a fost de 2,6 miliarde de dolari.

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, în vârstă de doar 29 de ani, trece de la misiunea reţelei sociale de a face lumea mai deschisă şi conectată, la o concepţie mai pragmatică de a face profit, scriu jurnaliştii germani.

Zuckerberg le-a prezentat analiştilor de pe Wall-Street cele mai noi cifre din bilanţul Facebook. În ultimul trimestru al lui 2013, cifra de afaceri a companiei a fost de 2,6 miliarde de dolari, cu 63% mai mult decât în trimestrul anterior, depăşind toate aşteptările. Veniturile din publicitate au crescut chiar cu 76%, ajungând la 2,3 miliarde de dolari. De remarcat că din acestea, 53 de procente au provenit din publicitate pe smartphone, tablete şi alte aparate mobile. “Am trecut de pragul de 50%”, a declarat Sheryl Sandberg, directorul operaţional al Facebook.

În plus, acţiunile Facebook au crescut în valoare cu până la zece procente, pe fondul creşterii cererii de publicitate. Acesta este rezultatul schimbării de filozofie a lui Zuckerberg, care acum îi caută pe clienţii de publicitate şi care a introdus pe Newsfeed-ul Facebook publicitate ţintită pentru diferite categorii de utilizatori.

Noua abordare a companiei face o prioritate din utilizatorii tineri. Facebook a contrazis un studiu recent care arăta că îşi va pierde 80% dintre utilizatori în următorii ani. Iar cifrele par să dea dreptate companiei. Aproximativ 1,2 miliarde de oameni au folosit Facebook în cel de-al patrulea trimestru al anului 2013 cel puţin o dată pe lună, cu 3,4% mai mulţi decât în trimestrul precedent. 78 % (945 de milioane de oameni) utilizează în prezent Facebook pe mobil, un plus de 8,1%.