Ce beneficii extrasalariale îşi doresc angajații şi care sunt bugetele alocate de companii

Ce beneficii extrasalariale îşi doresc angajații din România şi care sunt bugetele alocate de companii

Tichetele de masă, cadourile, decontarea transportului, vacanțele în România şi pensiile private sunt principalele beneficii extrasalariale pe care angajații și le-au ales anul trecut, potrivit unui studiu BenefitOnline.ro, platforma online de beneficii extrasalariale din România.

52% din bugetele cheltuite în platforma BenefitOnline.ro au fost direcţionate către tichetele de masă, aproape 24% către cadouri şi 10,5% către decontarea serviciilor de transport în comun sau a carburantului. Vacanțele în România s-au situat pe locul al patrulea (11,1%), iar pensiile facultative şi activitățile din zona sport & wellness și sănătate pe următoarele locuri, cu 6,7%, respectiv 3,3%.

„Soluția BenefitOnline.ro le permite angajaților acumularea parțială sau totală a bugetului lunar primit de la companie, astfel că, anul trecut, aproximativ 40% dintre angajaţi au utilizat această facilitate a platformei, fapt care le-a permis să acceseze beneficii cu valori mai ridicate”, spune Stelian Bogza. Cel mai scump beneficiu accesat anul trecut a fost un pachet de naștere, la un furnizor privat de servicii medicale, în valoare de 4.950 de lei.

Cu toate că femeile și bărbaţii au arătat interes similar pentru mare parte din beneficii, în anumite situaţii, opţiunile angajaţilor s-au diferenţiat în funcţie de sex. Astfel, în 2017, femeile au optat mai mult pentru cadouri şi cursuri profesionale, iar bărbaţii au investit mai mult în vacanțe în România şi pensii private.

Opțiunile angajaților au fost diferite și în funcție de generația din care fac parte. Portofoliul de angajați care au folosit platforma BenefitOnline.ro în 2017 a fost împărțit astfel: Baby Boomers (>48 de ani) – 2,2%, Generația X (38-48 de ani) – 16,5%, Generația Y (18-37 de ani) – 81,3%.

Alegerea de beneficii pe generații a fost, în egală măsură, orientată spre cadouri, servicii de sănatate sau transport. Totuşi, angajații din generația Y sunt motivați mai mult de cursuri profesionale și limbi străine și de vacanțe în România. Angajații din generația X au investit mai mult în pensii private și vacanțe în România.

Când angajații achită cu banii lor beneficiile voluntare care reprezintă diverse oferte și reduceri negociate direct deBenefitOnline.ro, abonamentele și activitățile de sport &wellness domină alegerile, cu 39% din totalul opțiunilor, urmate de produse fashion&beauty (20%), gadget-uri IT și abonamente telecom (14%), oferte la restaurante& cafenele, activitați pentru timp liber, servicii medicale și auto.

Citeşte şi Angajatorii români prognozează cel mai atenuat ritm de angajare