Case Study: IKEA – importanța consolidării misiunii în strategie

Strategia unitară, diversificată la nivel local

Strategia este planul prin care misiunea și viziunea, unite de setul de valori definite ale companiei, se transformă într-un set de acțiuni care dau businessului un avantaj competitiv în piață. Strategia IKEA a fost mereu de a crea și a dezvolta produse pe baza nevoilor zilnice ale consumatorilor, să mențină costurile la minim pentru ei și să le ofere soluții de mobilier funcționale.

Sustenabilitatea, așa cum spuneam, stă la baza întregii strategii. În 2012 compania a lansat People and Planet Positive Sustainaility Strategy, care face publică intenția IKEA de a avea un imapct pozitiv asupra naturii și a societății, o strategie prin care sunt aduse laolaltă toate elementele prezentate anterior, dar canalizate în prezent spre a inova și a schimba obiceiuri.

ikea3

Dincolo de politica lor de protejare a pădurilor, IKEA plănuiește și reducerea consumului de energie în operațiunile sale până în anul 2020. În prezent ea deține peste 130 de turbine eoliene în toată lumea și aproape 600.000 de panouri solare pe clădirile sale. Doar în 2013, energia regenerabilă a constituit 37% din totalul utilizat. Acest demers este vizibil și la nivelul produselor oferite consumatorilor – până în 2016 gama sa de soluții de iluminat va fi construită cu becuri tip LED care rezistă până la 20 de ani și care folosesc cu până la 85% mai puțină energie decât cele incandescente.

Societatea pe primul loc

Clienții IKEA sunt încurajați să aleagă produse reciclabile, să se orienteze spre surse de energie regenerabilă și să aibă grijă de planetă începând din propria casă. Aceste sfaturi merg și către partenerii lor de lucru în egală măsură pentru a menține compania pe drumul ales.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •