Ce înseamnă adoptarea digitală pentru afaceri în 2019

Ce inseamna adoptarea digitala pentru afaceri in 2019

Tehnologia a devenit o parte integrantă a vieții de zi cu zi, atât personală, cât și profesională. Aplicația de alarmă de pe telefoanele noastre smartphone ne trezește dimineața, ne spălăm dinții cu o periuță de dinți electrică, o întrebăm pe Alexa despre cele mai importante știri ale zilei, conducem la birou utilizând o aplicație de navigare GPS cu actualizări de trafic în timp real. Tehnologia este peste tot.

Este la fel de mult o parte din lumea afacerilor, dar nu toate companiile au îmbrățișat pe deplin ceea ce ar presupune adoptarea digitală. În consecință, este posibil nu numai să rateze profituri mari, ci și să le facă rău și clienților. Adoptarea digitală este mai mult decât migrarea departe de analog.

Având în vedere toate acestea, să aruncăm o privire asupra modului în care adoptarea digitală își face rapid simțită prezența lumea afacerilor online – cum și de ce companiile trebuie să înceapă să o folosească în avantajul lor în 2019.

Dincolo de elementele de bază ale adopției digitale

Să începem cu o definiție fundamentală. Dacă nu sunteți deja familiarizat cu termenul de „adopție digitală”, ați putea să credeți că pur și simplu înseamnă că o companie a adoptat instrumente digitale ca parte a operațiunilor sale de zi cu zi.

Aveți un site web cu un formular de contact, echipa de marketing interacționează cu editorii prin e-mail și este posibil să vă gestionați proiectele în Asana.

Dar asta nu este suficient pe cont propriu. Antreprenorul definește adopția digitală ca fiind „realizarea unei stări în care oamenii ating capacitatea de a folosi instrumentele digitale în cea mai mare măsură”.

Ai prins ultima parte? Până când o companie se află într-o poziție în care atât angajații, cât și clienții săi pot folosi instrumentele digitale pe care le au la dispoziție „în cea mai mare măsură”, compania nu a reușit să adopte idealul de adopție digitală. În timp ce multe organizații și branduri folosesc SaaS și automatizarea pentru a-și îmbunătăți fluxul de lucru și procesele zilnice, este foarte probabil că multe dintre ele nu reușesc să profite din plin de fiecare funcție sau sarcină.

De exemplu, imaginați-vă dacă ați folosit numai iPhone-ul ca un calculator portabil. Ați „adoptat” acest dispozitiv digital, dar nu utilizați nimic din capacitățile sale complete. Acesta este pur și simplu unul dintre cele mai bune exemple din lumea reală despre modul în care adoptarea digitală este folosită în viața de zi cu zi, dar poate fi aplicată pe bună dreptate managementului afacerilor și sarcinilor precum marketingul online.

Permiterea adoptării adevărate

Pentru a utiliza instrumentele digitale la întregul lor potențial, trebuie să aveți sisteme puse la punct pentru a permite acest lucru. WalkMe se mândrește cu faptul că este o platformă de adopție digitală care „împuternicește utilizatorii să țină pasul cu tehnologia, permițând adoptarea digitală adevărată”. Pentru a îndeplini acest rol în lumea digitală din ce în ce mai digitală, WalkMe a scris un articol despre adopția digitală, care oferă un ghid extins asupra a tot ceea ce ați dorit să știți despre adopția digitală.

Peisajul digital se schimbă rapid și poate fi o provocare să țineți pasul. De aceea, aveți nevoie de o tehnologie mai eficientă și de un suport mai bun pe parcurs, printre alte optimizări, scrie business.com

Fiind confortabil doar cu modul cel mai de bază de a folosi un instrument digital nu este suficient; angajații trebuie să fie pe deplin confortabili, folosind aceste instrumente în toată măsura lor. Același lucru este valabil și pentru clienții și utilizatorii dvs.

Optimizarea experienței clienților

Luați în considerare modul în care îmbrățișarea adoptării digitale poate îmbunătăți experiența clienților dvs. Să presupunem că site-ul dvs. are un utilitar „localizator magazin”. La cel mai de bază nivel, aveți doar o listă dreaptă de magazine și adresele lor. Este funcțional, dar cu greu este experiența ideală a clienților. Să spunem că, de asemenea, clienții trebuie să acceseze mai întâi o anumită pagină de produs înainte ca opțiunea să găsească un magazin în zona lor să apară pe pagină. Nu ar fi mai ușor să existe un buton proeminent „localizator de magazin” în partea de sus a site-ului?

Ce se întâmplă dacă ați decis să integrați Google Maps cu instrumentul de localizare a magazinului? Aceasta ar putea fi o idee bună, dar numai dacă este pusă în aplicare inteligent. Poate clientul să introducă codul poștal, afișând imediat toate magazinele pe o rază de 100 km? Puteți extinde adopția digitală aici, astfel încât să poată decide propriile raze de căutare? Ce se întâmplă dacă nu cunosc codul poștal și doresc să caute un magazin din oraș?

Citește și: În următorii 10 ani, 600.000 de locuri de muncă din România vor fi afectate de transformarea digitală

Ce înseamnă adoptarea digitală pentru afaceri în 2019

În același timp, trebuie să echilibrați concurența pentru atenție. Localizatorul magazinului este aglomerat, complex sau confuz? Se distrage atenția de la alte elemente ale site-ului pe care preferați ca clientul să se concentreze mai mult? Aplicația digitală solicită toate aceste întrebări și mai multe, căutând soluția care le permite clienților să utilizeze aceste instrumente digitale „în cea mai mare măsură”.

Îmbunătățirea experienței angajatului

Aparent, adoptarea digitală este și mai importantă în rândul forței de muncă. Este esențial să folosiți instrumentele disponibile într-un mod care să maximizeze beneficiile acestora.

Să presupunem că angajații dvs. folosesc deja Slack ca portal de comunicare, unul care este probabil mai potrivit pentru colaborare decât e-mailurile tradiționale. Grozav. Dar ce se întâmplă dacă angajații dvs. folosesc doar Slack în același mod în care folosesc o platformă de mesagerie instantanee cum ar fi WhatsApp sau Facebook Messenger? Ce se întâmplă dacă folosesc numai Slack pentru conversații personale?

Ragtag are un articol minunat despre Mediu care discută despre modul de a pune bazele în Slack pentru organizare. O sugestie este sa faci un canal de anunț, in care poți „pune anunțuri importante pentru echipa ta, cum ar fi întâlnirile tuturor membrilor echipei, decupaje importante de presă și alte anunțuri operaționale”.

Slack poate fi folosit pentru și mai multe lucruri. Unele companii ar putea alege să folosească Slack numai printre angajații interni, dar într-adevăr l-ați putea folosi pentru a comunica cu freelancerii, contractorii, furnizorii și chiar clienții. Organizarea eficientă a canalelor dvs. Slack, astfel încât suprapunerea echipei să fie organică fără a fi prea redundantă, este o altă zonă demnă de îmbunătățire.

Mai multe oportunități de creștere

Adoptarea digitală nu este, fără îndoială, lipsită de provocări. Noile actualizări sunt împinse continuu spre instrumentele noastre digitale preferate, iar noi instrumente sunt în mod constant lansate. Încercarea de a ține pasul cu aceste schimbări poate fi frustrantă uneori. Este important să ne amintim că aceste instrumente digitale ar trebui să facă fluxul de lucru mai bun, să nu acționeze ca un obstacol în calea productivității și creșterii economice.

De aceea, aveți nevoie de sisteme și practici care să faciliteze o automatizare îmbunătățită, plus instruirea continuă și proactivă a oamenilor dvs. de a ști exact cum pot utiliza aceste instrumente la capacitățile lor maxime.

Toate acestea reprezintă oportunități incredibile pentru creștere și inovare. Acceptând pe deplin mentalitatea adopției digitale, veți fi mai bine pregătiți să faceți față provocărilor nu numai azi și mâine, ci și în viitor.

Sursa foto: Unsplash