Internetul există doar de trei decenii, dar în acest timp relativ scurt, a devenit unul dintre cele mai importante instrumente la dispoziția noastră colectivă. În calitate de proprietar de întreprindere mică, îl puteți folosi pentru a colecta date care vă ajută să luați decizii de afaceri informate, să rulați analize predictive pentru vânzările viitoare și să îmbunătățiți experiența clienților.
Toate aceste funcții sunt rezultatul marilor date. Învățând cum să digerați acest rezultat și să-l utilizați, afacerea dvs. mică poate transforma informații valoroase în acțiuni importante, scrie business.com.
Ce este big data?
La bază, datele mari sunt exact cum sună. Datorită progreselor tehnologice, putem colecta și înțelege seturi de date masive și complexe care intră într-un ritm incredibil. Deoarece aceste seturi mari de date pot proveni dintr-o gamă largă de surse la un volum pe care oamenii nu îl pot înțelege, ne bazăm pe software-ul avansat de procesare a datelor pentru a le face utilizabile.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Site-uri precum Internet Live Stats facilitează vizualizarea datelor mari și viteza cu care o cantitate nebună de informații circulă prin internet. De exemplu, ILS estimează că 100,5 TB de trafic pe internet, 85.836 căutări Google și 9.139 tweets sunt trimise într-o singură secundă.
Cu toate acestea, datele mari provin din mai multe surse decât doar de pe internet. Computerul de bord al mașinii dvs. colectează mii de puncte de date despre obiceiurile dvs. de conducere pe care producătorul le poate utiliza pentru a determina modificările viitoare ale mașinilor lor, în timp ce furnizorii de asigurări pot utiliza aceleași date pentru a vă ajusta tarifele.
Cum funcționează big data?
Odată colectate, datele sunt analizate de către întreprinderi utilizând tehnici de big data. Această analiză permite unui om de știință al datelor să înțeleagă o multitudine de moduri în care o companie poate fi mai eficientă și poate crește profiturile. Big data funcționează mai mult decât nevoile consumatorilor – domeniul medical utilizează, de asemenea, astfel de date pentru a prezice mai bine răspândirea bolilor.
Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat
„Întreprinderile folosesc date mari pentru a obține informații despre o serie de lucruri, inclusiv tiparele și comportamentele clienților – cel mai frecvent, comportamentele de cumpărare”, a spus Jack Zmudzinski, asociat senior la Future Processing. „Motivul pentru care Big Data este atât de vital pentru companii este că poate ajuta la identificarea de noi oportunități de creștere și chiar a noilor industrii prin examinarea informațiilor despre clienți.”
Cele 4 V ale datelor mari
Pentru oamenii de știință a datelor, conceptul de big data poate fi împărțit în ceea ce ei numesc „patru V-uri”. Deși unele școli de gândire spun că ar putea exista până la 10 V, iată primele patru calificări care ajută la explicarea momentului în care un flux de date devine un flux de date mare.
Volum
Datorită cantităților masive de date disponibile zilnic, datele mari tind să ocupe o cantitate mare de lățime de bandă și stocare. Mii de octeți pot traversa internetul, în special cu utilizarea pe scară largă a internetului de bandă largă. De fapt, potrivit unui sondaj realizat de IBM, în acest an se vor crea aproximativ 40 de zettabyte de date, marcând o creștere de 300% față de 2005. Astfel de cantități vaste necesită tehnologie de date mari care să poată gestiona seturi de date mari.
Viteză
Datele trec prin internet la o viteză atât de mare încât, dacă ai încerca să le analizați singur, ar fi asemănător încercării de a bea din cel mai mare și mai puternic furtun de apă din lume. Cât de repede se mișcă big data crește exponențial pe baza numărului de conexiuni pe care oamenii le au între ele, deoarece probabil că veți trimite mesaje text, vă vor plăcea postările de pe rețelele sociale și veți încheia acorduri de afaceri cu acestea. Viteza cu care trebuie prelucrate datele primite este un semn distinctiv al datelor mari.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Varietate
Datele pot fi colectate din mai multe surse diferite, cum ar fi diverse rețele sociale, tranzacții comerciale și de consum, precum și proliferarea dispozitivelor inteligente care colectează date de la utilizatori (adesea nedorite). În mod similar, acele date pot veni în diferite formate și structuri de fișiere, de la informații de bază de date clasificate strict la transferuri de fișiere și comunicări în timp real.
Veridicitatea
Datele inexacte sunt date inutile. Mai mult, datele inexacte costă economia SUA aproximativ 3,1 trilioane de dolari în fiecare an, potrivit sondajului IBM. Mulți lideri de afaceri consideră că Big Data este un joc de noroc, 1 din 3 respondenți spunând că „nu au încredere în informațiile” pe care big data le oferă. Cu toate acestea, tehnologia de date mari încearcă să atenueze problema pe cât posibil.
Sursa foto: Unsplash