Companiile care folosesc roboți pentru activitatea lor

Companiile care folosesc roboți pentru activitatea lor

Roboții nu vor prelua job-urile oamenilor sau cel puțin nu încă. Oficial, aceste instrumente mecanice sunt folosite în forța de muncă. Fie pentru creșterea eficienței sau a îmbunătățirii producției, diverse companii folosesc mașini pentru a funcționa alături de angajați.

Agenția de publicitate McCann Japonia are un director de creație bazat pe inteligența artificială, începând cu 2015. Shun Matsuzaka, creativul agenției, a creat acest robot prin împărțirea elementelor din reclamele TV create de McCann în ultimii 10 ani și aranjarea lor într-o bază de date. Mecanismul se numește “AI-CD β.”

Testarea sa a fost făcută pentru clientul Mondelez. Robotul s-a luat la întrecere cu un director de creație uman, Mitsuru Kuramoto, pentru a crea o reclamă bazată pe brief-ul de la client.

Printr-un sondaj de opinie făcut la nivel național, consumatorii au votat creația preferată. Materialul realizat de Kiramoto a câștigat cu o diferență de doar 4%, dar într-un poll făcut printre 200 de oameni din publicitate, reclama creată de robot a câștigat.

O altă companie vine din zona hotelieră. Yotel, un lanț hotelier cu locații în toată lumea, a introdus “YOBOT” în hotelul din New York. Robotul ia locul unui angajat care se ocupa de bagajele oaspeților.

Compania japoneză SPREAD Co. creează o fermă robotizată care va intra în funcțiune la mijlocul lui 2017 în Kameoka, Kyoto. În această locație, aproape fiecare activitate va fi îndeplinită de roboți – de la replantarea semințelor la udarea recoltei și altele. Singura acțiune ce va fi făcută de om este plantarea semințelor.

Fără roboți, compania produce 21.000 de salate verzi într-o zi. După mecanizarea proceselor, se preconizează că numărul va ajunge la 50.000. Noua fermă va avea costuri pentru mâna de lucru mai mici cu 50%. Reprezentanții de marketing declară că ferma va fi un model, însă nu își doresc să înlocuiască angajații, ci să creeze un sistem în care roboții și oamenii să lucreze împreună.

Inteligența artificială este din ce în ce mai răspandită în spitale și centre chirurgicale. “Roboții vor fi o parte integrală a echipei de chirurgie, lucrând alături de oameni pentru a face operațiile mai sigure, rapide și precise” spune Liezel Labios, UC San Diego.

Un lanț de fast food a introdus de curând un robot pentru a pregăti carnea pentru burgeri. “Flippy” are senzori termali și un braț robotizat. Momentan are un singur rol, dar cu potențial de a ajuta și în altele. Este un robot politicos și nu îți stă în cale. Acesta se afla în Pasadena, la CaliBurger, însă compania plănuiește să extindă prezența roboților în 50 dintre locații. Angajații nu trebuie să se îngrijoreze pentru că partea cea mai importantă, ospitalitatea, va rămâne pe mâna lor.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •