Obiceiurile de cumpărare ale milenialilor determină companiile să accelereze investiţiile în IT

Cheltuielile cu tehnologiile şi serviciile, care permit transformarea digitală a proceselor de business, sunt estimate să atingă aproape 2.000 de miliarde de dolari în 2022, la nivel global, în contextul în care generaţia milenialilor are, în prezent, cea mai mare putere de cumpărare dintre toate generaţiile, cheltuieşte cel mai mult şi va avea un impact economic major în toate sectoarele economiei, a anunţat, marţi, furnizorul global de soluţii eCommerce în cloud pentru companii, VTEX.

”Cheltuielile cu tehnologiile şi serviciile care permit transformarea digitală a proceselor de business, a produselor şi companiilor sunt estimate să atingă aproape 2 mii de miliarde de dolari în 2022, la nivel global, potrivit unui studiu realizat de International Data Corporation. În acelaşi timp, un studiu coordonat de The Economist Intelligence Unit arată că, în 2019, 83% dintre companii vor majora investiţiile în digitalizare, cu scopul de a alimenta viitoare transformări digitale pentru a rămâne competitive, a reduce costurile şi a majora profitabilitatea”, se arată în comunicat.

Totodată, generaţia milenialilor sau Y (considerată, de regulă, ca fiind cea formată din cei născuţi în perioada 1980-1999 – n.r.) este cea care, în prezent, are cea mai mare putere de cumpărare dintre toate generaţiile, cheltuieşte cel mai mult şi va avea un impact economic major în industriile de retail, banking, telecom, asigurări, sănătate sau media, potrivit companiei.

”Investiţiile în IT vor creşte într-un ritm accelerat în următorii ani. Iar companiile care fac o prioritate din transformarea digitală şi care sunt preocupate, în special, de îmbunătăţirea experienţei clienţilor prin adoptarea de soluţii inovatoare pot atinge o eficienţă operaţională semnificativă”, spune un vicepreşedinte al VTEX, Rafael Campos.

Ponderea clienţilor din generaţia Millennials devine tot mai mare în numărul total de clienţi care comandă online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanţi de creştere a pieţei de comerţ electronic din România, potrivit companiei. Principala prioritate pentru industria de retail este, în prezent, implementarea unei strategii omnichannel care, la nivel mondial, va genera investiţii de peste 27 de miliarde de dolari următorii 3 ani în platforme omnichannel de comerţ, în experienţe virtuale augmentate, în marketing contextualizat şi în soluţii de plăţi de generaţie următoare.

”În România, investiţiile în IT, în software şi procese, au fost făcute exclusiv de către marii jucători. Însă, în prezent, companiile pot accesa soluţii de software as a service, fără să fie nevoie de infrastructură; o astfel de variantă este mai ieftină decât o dezvoltare internă, mai rapid de implementat şi este potrivită pentru aproape orice nevoie de afaceri”, a mai spus Campos.

El a mai precizat că, acum câţiva ani, companiile îşi construiau propria infrastructură, dar, în prezent, acestea pot avea acces la infrastructura cea mai largă, sigură şi de încredere, în doar câteva click-uri.

”Cu mai puţin de 10 ani în urmă, companiile erau preocupate de versiunile de software instalate, de actualizări etc. Acum, la o simplă căutare pe Google, pot găsi o mie de soluţii cloud pentru nevoile lor de afaceri”, a spus Campos.

Şi în România, datorită procesului de digitalizare a companiilor, investiţiile vor creşte. Printre principalele direcţii pe care se vor concentra magazinele online se numără livrarea direct de la magazin – controlul deplin în ceea ce priveşte livrarea produselor unui magazin online înseamnă că retailerul poate oferi cele mai mici rate de expediere posibile, metode de livrare mai rapide şi mai multe opţiuni de livrare în aceeaşi zi.

Sursa foto: Unsplash