Nu există nici o modalitate de a evita transformarea digitală, dar există modalități de atenuare a riscurilor.
Platformele și sistemele digitale sigure și scalabile sunt esențiale pentru fiecare tip de activitate, B2B și B2C. Un mod mai ușor de a gândi transformarea digitală este faptul că întreprinderile caută modalități de a satisface mai eficient nevoile clienților și ale afacerilor.
Sistemele și software-ul învechite nu ajută companiile să satisfacă aceste nevoi. Clienții și utilizatorii de afaceri interne (majoritatea angajaților dvs.), datorită revoluției Web 2.0 de la începutul anilor 2000, s-au obișnuit cu un software intuitiv bazat pe cloud care este ușor de utilizat, scrie business.com.
Citește și: Semne că afacerea dvs. are nevoie de transformare digitală
Ce este o transformare digitală?
Transformarea digitală începe atunci când companiile își dau seama și acceptă că sistemele și platformele pe care le folosesc nu mai sunt eficiente. Clienții și angajații au nevoie de ceva mai modern, mai eficient, rapid și mai sigur. Fie din cauza schimbării tendințelor, a forțelor pieței și a presiunii de reglementare, companiile au nevoie de sisteme noi dezvoltate, fie de revizuirea sistemelor vechi, fie de re-modernizarea acestora.
În același timp, modul în care oamenii – clienții sau personalul – utilizează aceste sisteme trebuie să sufere adesea o transformare. Noua cultură digitală trebuie implementată. Este necesară o nouă pregătire. Trebuie instituite noi procese.
CFO-urile ar fi de acord că nu are niciun rost să existe un nou sistem dacă nimeni nu îl poate utiliza și, prin urmare, compania nu beneficiază de eficiență îmbunătățită. Orice sistem nou ar trebui să fie mai ușor de utilizat decât ceea ce îl înlocuiește; dar procesele trebuie să evolueze în același timp.
Dincolo de eficiența îmbunătățită, există multe avantaje ale transformării digitale. Economii de costuri, competitivitate sporită, inovație, produse și servicii noi și o mulțime de sarcini. Există întotdeauna un declanșator și o nevoie, ceva care înseamnă că un proiect de transformare digitală ar trebui să meargă înainte, mai ales dacă îmbunătățiri tehnologice la scară mică au fost deja implementate în întreaga organizație.
Cu toate acestea, există și riscuri.
Care sunt riscurile de transformare digitală?
Adesea, mărimea unei companii determină mărimea riscului. În companiile mai mici, este mai ușor să implementăm un proiect de transformare în cadrul unei echipe. Actualizările tehnologice la scară mică încep de obicei cu personalul care folosește aplicații. Fie aceste aplicații sunt adoptate în cadrul unei echipe, fie compania face schimbări mai largi din cauza a ceea ce au nevoie clienții, a ceea ce fac concurenții sau a unui amestec de factori.
Schimbarea într-o organizație mai mică durează mai puțin timp, costurile sunt mai mici, precum și riscurile. Dar nu este cazul într-o companie mai mare, unde există mai multe sisteme și platforme. Unele moderne, unele moștenite și adesea o mulțime de interconectări necesare pentru ca totul să funcționeze.
Indiferent dacă o companie re-platformează, revizuiește, se mută în cloud sau are un sistem nou construit, riscurile sunt similare- costul, timpul și utilizarea prețioasă a resurselor interne. Un proiect care nu funcționează sau depășește serios bugetul, poate împiedica proiecte similare să câștige înscrierea viitoare atât a personalului, cât și a conducerii. În unele cazuri, proiectele de transformare digitală eșuate au avut un impact serios asupra rentabilității și a previziunilor pe termen lung, când câștigurile nu se concretizează direct sau proiectele sunt întârziate.
Cum se reduc riscurile de transformare digitală?
1. Colectați provocări din întreaga organizație
Transformarea digitală ar trebui să fie ceea ce spune: o experiență transformatoare.
Membrii echipei din întreaga organizație vor avea provocări diferite, în funcție de rolul și sistemele pe care le utilizează. Unii vor avea soluții de rezolvare sau vor ști unele, dar acestea nu sunt posibile datorită măsurilor de securitate digitală. Aflați ce are nevoie de toată lumea, în special clienții și părțile interesate externe, dacă un proiect va avea un impact mai larg. De fapt, menținerea accentului pe transparență și implicare, pentru ca toți cei implicați să înțeleagă și să contribuie la eforturile de digitalizare, sunt câțiva dintre factorii care fac ca o transformare digitală să aibă mai mult succes.
2. Înțelegeți cum puteți analiza îmbunătățirile
Bugetele și impactul propus (ROI), cunoscut adesea drept un caz de afaceri, sunt esențiale pentru a obține achiziția și aprobarea suitei C. Înțelegeți clar impactul pe care îl doriți și de care aveți nevoie. Cu alte cuvinte, cum arată succesul? Îmbunătățește performanța companiei dvs. sau îmbunătățește loialitatea clienților? Dacă știți acest lucru și aveți repere clare, atunci puteți face o foaie de parcurs pentru atingerea obiectivelor operaționale.
Citește și: Transformarea digitală: factor-cheie pentru un proces de succes
3. Alegeți platforma potrivită
Fie lucrați cu echipa dvs. CIO și IT internă, fie aduceți la bord un consultant de strategie IT extern, pentru a identifica limitele platformelor actuale. Folosiți acest lucru și provocările din cadrul unei organizații pentru a înțelege ce aveți nevoie de la o platformă nouă și prin urmare, cum să implementați obiectivele proiectului.
Poate aveți nevoie de tot ce este în cloud, deși acest lucru nu este esențial pentru fiecare companie. Contează mai mult să ai platforma și soluția potrivite pentru provocările specifice pe care le ai.
Asigurați-vă că formarea este parte a fiecărui proiect
Când vine vorba de lansarea proiectelor de transformare internă, începeți cu schimbări mici. Începeți cu o echipă de trial. Oferiți instruire completă. Elaborați bug-urile și kink-urile cu utilizatorii beta. După ce sunteți mulțumit de rezultatele obținute, puneți un plan în aplicare pentru o adoptare în masă cu succes, alături de lansarea sistemelor.
Proiectele de transformare digitală se desfășoară mai ușor atunci când personalul este instruit, iar deținătorii de buget pot vedea impactul și, prin urmare, obiectivele operaționale au fost îndeplinite în mod clar.
Citește și: Transformarea digitală și cum trebuie făcută astfel încât compania să nu sufere
În prezent, companiile trebuie să se adapteze la realitățile economiei digitale, să introducă procese inovatoare și să dezvolte soluții IT inteligente. Cu toate acestea, adevărul este că multe proiecte de transformare digitală nu reușesc să își îndeplinească rezultatele preconizate și acest lucru poate descuraja unele companii să investească în inovații.
Sursa foto: Unsplash