Cum și-au început activitatea brandurile de top

Începuturile modeste sunt o temă comună în originile multor afaceri celebre. Cele mai importante branduri din lume au fost pornite de către oameni obișnuiți, dar care au avut o determinare extraordinară. După cum veți vedea, totul a început de la nimic.
Clasamentul și valorile fiecărei mărci au fost stabilite de către Interbrand, organizația de prim rang din lume, în domeniu.

Nike

Valoarea brandului: 13,7 miliarde de dolari
Fondatori: Philip H. Knight și William „Bill” J. Bowerman
Fondat: 1964 (ca Blue Ribbon Sports), Eugene, Oregon, Statele Unite ale Americii
Cum a început: După ce a terminat școala de afaceri, în 1962, Philip Knight a decis să își petreacă ceva timp călătorind în Japonia. Acolo, el a luat legătura cu un creator de încălțămine japonez, Onitsuka Tiger Co. Fiind un fost atlet la Universitatea din Oregon, Philip a fost de acord să importe pantofi în Statele Unite, la scară mică. Pentru a satisface cererile companiei japoneze, Knight a fondat rapid o companie, Blue Ribbon Sports.
La sfârșitul anului 1943, a luat o comandă de 200 de pantofi de la Onitsuka Tiger. A depozitat marfa în subsolul tatălui său și a vândut încălțămintea din portbagajul mașinii sale.
În 1964, Philip a încheiat un parteneriat cu fostul său antrenor, Bill Bowerman. În acel an, BRS a vândut 1.300 de perechi de pantofi, cu un venit de aproape 8.000$. În 1965, vânzările au ajuns la 20.000$. În anul următor, au închiriat un spațiu pentru vânzarea cu amănuntul, astfel încât cei câțiva angajați pe care îi aveau să nu fie nevoiți să vândă marfa din mașinile lor.
Până în 1971, relația dintre BRS și Onitsuka Tiger se apropia de sfârșit. Philip și Bill se pregăteau să-și lanseze propria linie de încălțăminte. Până la sfârșitul anului, relația de afacceri s-a terminat, BRS a început să folosească logo-ul din prezent și s-au numit „Nike”, după zeița greacă a victoriei.

H & M

Valoarea brandului: 16,1 miliarde de dolari
Fondator: Erling Perrson
Fondată: 1947, Västerås, Suedia
Cum a început: Lui Erling Perrson i-a venit ideea pentru Hennes & Mauritz (H & M) în urma unei călătorii în Statele Unite, după cel de-Al Doilea Război Mondial. El a fost impresionat de magazinele eficiente și cu volum mare, din America. În țara sa de origine, Suedia, a revoluționat industria de comercializare a îmbrăcămintei pentru femei, pornind afacerea Hennes (termenul suedez pentru „al ei”).
21 de ani mai târziu, Erling a achiziționat Mauritz Widforss, un magazin de vânătoare și îmbrăcăminte pentru bărbați și a redenumit compania în H&M. Astăzi, au 2.000 de magazine, în 37 de țări.

Samsung

Valoarea brandului: 19,5 miliarde de dolari
Fondator: Lee Byung-chul
Fondată: 1938, Coreea de Sud
Cum a început: Samsung și-a început activitatea ca un magazin alimentar, când Lee Byung-chul a deschis Samsung Sanghoe în 1938. Afacerea a prosperat, iar el și-a mutat sediul în Seoul, în 1947. Totuși, când a izbucnit războiul coreean, a fost nevoit să plece. A deschis o rafinărie de zahăr și o moară de lână, sub compania mamă, Samsung.
În anii 1960, președintele sud-coreean Park Chung-hee a pus în aplicare politici care să protejeze conglomeratele (inclusiv Samsung) de concurență. Park a interzis companiilor străine să vândă electronice în Coreea de Sud până în 1979, când a fost asasinat. Această strategie i-a oferit companiei Samsung 18 ani de liniște pentru a-și pune la punct produsele și a deveni unul dintre cei mai mari furnizori de electronice din lume.

Cisco

Valoarea brandului: 23,2 miliarde de dolari
Fondatori: Leonard Bosack și Sandra Lerner
Fondată: 1984, San Francisco, California, Statele Unite ale Americii
Cum a început: La Stanford, Leonard a fost managerul laboratorului de informatică, iar soția sa, Sandy, a supravegheat computerele la școala de studii superioare. Dorind să comunice cu soția sa, Leonard a conceput o modalitate prin care să conecteze cele două rețele locale aflate la 500 de metri distanță în campus.
În 1984, ei au ipotecat casa, și-au golit cardurile și au chemat prieteni să lucreze gratuit (inițial) pentru ei, astfel încât să poată începe o companie care să vândă această tehnologie de internetworking. Numele companiei, „Cisco” (abrevierea de la San Francisco), a venit în timp ce treceau cu mașina pe podul Golden Gate (care a devenit și inspirația pentru logo).
În 1986, Cisco a fost prima companie care a furnizat un router multi-protocol. Un an mai târziu, Cisco vindea routere în valoare de 250.000$ pe lună.