Atunci când vă faceți strategia și contemplați asupra următorului pas de afaceri, este ușor să credeți că știți totul despre produsul sau serviciul vostru. La urma urmei, probabil v-ați tot perfecționat afacerea de ceva vreme.
Cu toate acestea, la un moment dat veți realiza că oricâte resurse ori experiență aveți cu produsul vostru, nu este suficient. Oamenii de afaceri de succes înțeleg nu numai produsul lor, ci și piața respectivă. Dacă nu înțelegeți piața și concurența voastră, riscați să vă scufundați chiar înainte de a fi pe linia de plutire.
Una dintre cele mai bune modalități de a înțelege mai bine piața este să vă uitați la concurența voastră. Dacă nu o urmăriți, sunteți într-un dezavantaj semnificativ. Site-ul entrepreneur.com propune trei motive pentru care este o idee bună să vă spionați concurența.
Citește și Tendinţe în materie de concurenţă în 2017
- Vă ajută să vă pregătiți.
Fără spionaj, este imposibil să știți cu ce vă confruntați – ca rezultat, nu vă puteți pregăti în totalitate. S-ar putea să vă asigurați că tot ceea ce controlați este pregătit pentru piață, dar dacă nu știți ce face concurența voastră, vă puteți trezi într-o situație precară.
În lumea AdWords, de exemplu, spionajul este imperativ pentru a vă asigura că anunțul vostru rămâne în cel mai vizibil loc din pagină. Dacă monitorizați acțiunile concurenței, veți afla imediat când este timpul să răspundeți pentru a vă menține anunțul vizibil. S-ar putea să vă dați seama mai târziu despre ce se întâmplă, iar această întârziere ar putea fi diferența dintre un succes și un eșec.
Puteți, de asemenea, să urmăriți programul AdWords al concurentului vostru, pentru a vedea ce se întâmplă după clickul inițial, pentru a colecta și mai multe informații. Puteți afla dacă potențialii clienți sunt atrași de site-ul concurentului printr-o metodă de marketing specific. Dacă dimensiunea eșantionului spionat este suficient de mare, vă permite să stabiliți dacă o astfel de schimbare ar fi benefică pentru afacerea voastră. Aceasta vă va permite să fiți cu adevărat pregătiți.
Citește și O lume concurentă
- Este ușor de făcut.
Nu vă descurajați în a analiza concurența, presupunând că este dificil sau necesită multe resurse. Dacă vă uitați la paginile web ale concursului vostru, la postările de pe rețelele sociale și la campaniile publicitare existente, veți putea să vedeți ce fac – ce funcționează, ce nu funcționează și ce ar funcționa mai bine cu o abordare diferită.
Dacă tot vi se pare o muncă prea anevoioasă, există instrumente automate care pot ușura și mai mult sarcina voastră. Acestea vă ajută la culegerea și interpretarea rapidă și exactă a unor cantități enorme de date web despre competitorul vostru. De exemplu, Mention vă permite să configurați notificări ori de câte ori numele concurentului vostru este menționat oriunde pe web.
- Ar fi o risipă să nu o faceți
Vorbind de resursele pierdute, fără a vă spiona concurența este foarte ușor să pierdeți timpul încercând să vă găsiți piața ideală și zona voastră de acoperire. Găsirea unor parteneri de vânzare și distribuție a produsului este, inițial, unul dintre cele mai consumatoare și necesare elemente de construire a afacerii. Prin urmare, este rational să studiați concurența pentru a vă putea îmbunătăți.
La fel cum un ucenic învață de la un mentor, puteți învăța din ceea ce competitorii voștri fac sau nu, astfel încât să puteți evita capcanele care pe ei i-au costat probabil mult timp și bani.
Sursă imagine: pixabay.com