Google va activa un adblock încorporat în Chrome începând cu 15 februarie

Google va activa un adbloc incorporat in Chrome la 15 februarie

În luna iunie, Google a dezvăluit că Chrome nu va mai arăta reclamele (inclusiv cele deținute sau difuzate de către Google) pe site-urile web care afișează reclame „începând cu începutul anului 2018”. Dar acum știm și când se va întâmpla asta mai exact: 15 februarie 2018, conform VentureBeat, este data de lansare pentru introducerea implementării cerințelor stabilite de către Coaliția pentru Reclame Mai Bune (Coalition for Better Ads), a cărei membru este.

Grupul propune standarde specifice pentru modul în care industria ar trebui să îmbunătățească publicitatea pentru consumatori. Ca urmare, sunt interzise reclamele intercalate afișate pe întreaga pagină, cele care pornesc sunetul involuntar și cele numite flashing ads. Ieri, coaliția a anunțat Programul de Îmbunătățire a Experienței Reclamelor, care oferă linii de orientare companiilor care utilizează Standardele pentru Reclame Mai Bune, pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor în ceea ce privește reclamele online.

Acest sistem nu va bloca toate reclamele de pe toate site-urile web, ci va fi doar o măsură pentru a bloca reclamele care ar putea fi considerate excesiv de enervante sau intruzive. Totuși, cel mai probabil, se va merge pe o abordare categorică, astfel că vor fi blocate toate reclamele de pe site dacă una dintre ele nu corespunde normelor, chiar dacă restul sunt, tehnic, în conformitate.

Google a colaborat cu editorii pentru a se asigura că aceștia respectă noile cerințe. S-au întreprind multe acțiuni înainte de a introduce această modificare, astfel încât să se asigure că nimeni nu rămâne fără preîntâmpinare.

În plus față de anunțarea datei, Google a împărtășit, de asemenea, modul în care site-urile afectate de adblock-ul Chrome vor putea reveni în grațiile bune browserului:

„Încălcările Standardelor sunt raportate site-urilor prin intermediul Ad Experience Report, iar proprietarii de site-uri pot trimite site-ul pentru reexaminare odată ce încălcările au fost corectate. Începând cu data de 15 februarie, în conformitate cu indicațiile Coaliției, Chrome va șterge toate reclamele de pe site-uri care nu au reușit să se conformeze cu Raportul Experienței pe o perioadă care depășește 30 de zile. Toate aceste informații pot fi găsite în centrul de ajutor, iar forumurile produselor noastre sunt disponibile pentru a vă ajuta să exprimați orice întrebare sau feedback.”

Ad Experience Report oferă capturi foto și filmulețe cu reclame enervante pentru a ajuta site-urile să identifice și să remedieze problemele. Pentru o listă completă a anunțurilor de utilizat, Google oferă un ghid de bune practici.

Acestea fiind spuse, credeți că această măsură va determina oamenii din marketing să creeze publicitate mai calitativă?