de Iulia Cimpoeru
Echipa care lucrează alături de tine este definitorie pentru succesul business-ului tău. În cadrul unui interviu audio, acordat publicației Harvard Business Review, Norman Winarsky, omul din spatele aplicației Siri, vorbește despre aspectele care asigură succesul unei companii.
Norman Winarsky consideră că succesul unei afaceri este influențat decisiv de felul în care îți gândești planul de business. Mai întâi, trebuie să îţi cunoști foarte bine piața în care activezi, plusurile și minusurile ei. Mereu trebuie să ai în vedere care este valoarea pe care o aduci. Vii cu ceva nou? E ceva de care oamenii au nevoie? Vei crește în momentul în care în care vei reuși să te poziționezi cât mai bine, astfel încât să fii la nivelul concurenților din industrie.
O altă componentă esențială a succesului este dată de echipa alături de care lucrezi. Oamenii sunt mai importanți decât tehnologia. Un business de succes este Google, un motor de căutare care a devenit popular datorită utilității sale. Accentul pe care Google l-a pus pe satisfacția clienților, pe crearea unui produs care să corespundă nevoii consumatorilor, a generat succesul companiei.
Diferența între invenție și inovație
Pentru a nu face o confuzie între invenție și inovație, folosim termenul „invenție” atunci când ne referim la schimbările care au loc la nivel tehnologic și științific. Tehnologiile care ne-au schimbat viața au la bază invenția. Totuși, nu toate aceste tehnologii au reprezentat mari oportunități de afaceri.
În mod obișnuit, o invenție are loc cu cinci, zece ani înainte de a apărea o piață acel produs. De aceea, firmele sunt reticente să investească bani într-o invenție. De fapt, în momentul în care o companie se decide să aducă un produs pe piață, preferă ca acesta să poată fi comercializat pentru o perioadă de maximum un an. În momentul în care o companie îşi asumă riscul aducerii unei noi invenții pe piață, își asumă la pachet și posibilul insucces. Acesta ar putea fi cauzat de o piață care nu acceptă, nu înțelege sau nu are nevoie de acel produs.
În schimb, inovația depinde foarte mult de abordarea pe care o ai în piață. Se începe cu descoperirea nevoii pe care o acoperi în piață. În momentul în care ai identificat care este aceasta, pasul următor este să folosești soluțiile tehnologice necesare, alături de echipa potrivită.
Google nu a fost primul motor de căutare și nu va fi ultimul. Diferența nu constă în ideea pe care o ai, ci în execuție și în abordare. Reușita Google este dată de maniera în care face lucrurile și nu de ideea care a stat la bază.
„Eșecul este eșec”
În momentul în care ai dat greș, trebuie să accepți acest lucru, să meditezi asupra lucrurilor pe care le-ai făcut greșit și să mergi mai departe. Eșecul este eșec. Cel mai bine este să-l iei ca atare și nu să-i cauţi scuze. În momentul în care ai conștientizat care sunt lucrurile pe care le-ai făcut greșit, ai făcut deja un pas înainte. Important este să nu rămâi acolo.
Vezi AICI clipul video despre povestea programului SIRI.
(Sura foto: gizworldconf.com)