Google lansează platforma online „Google pentru IMM-uri”

Google lanseaza platforma online „Google pentru IMM-uri”

Google lansează un site cu instrumente şi consultanţă gratuite pentru întreprinderile mici şi mijlocii, sub numele „Google pentru IMM-uri”, iar principalul scop al proiectului este să susţină companiile din „offline”, afectate de măsurile de distanţare socială şi izolare impuse de pandemia Covid-19, care vor să înveţe cum să activeze online.

„Google lansează un site cu instrumente şi consultanţă gratuite pentru întreprinderile mici şi mijlocii, sub numele „Google pentru IMM-uri” şi disponibil la adresa: www.events.withgoogle.com/google-pentru-imm-uri. Noua platformă, ce are şi suportul Consiliului Naţional pentru IMM-uri, îşi doreşte să faciliteze şi să susţină digitalizarea afacerilor româneşti, indiferent de industrie. Principalul scop al proiectului este să susţină companiile din „offline”, afectate de măsurile de distanţare socială şi izolare impuse de pandemia Covid-19, care vor să înveţe cum să activeze online”, arată un comunicat.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Platforma„Google pentru IMM-uri” este organizată în trei secţiuni. În prima, antreprenorii se vor familiariza cu o suită de instrumente Google gratuite, menite să-i ajute să gestioneze relaţia cu clienţii, să administreze un spaţiu online pentru afacerea lor, să descopere interesele consumatorilor şi nu în ultimul rând, să găsească oportunităţi internaţionale, dacă se gândesc la extindere.

A doua secţiune se concentrează pe consultanţa online de care antreprenorii pot beneficia dacă se înscriu pe site. Aceştia au acces la sesiuni individuale de consultanţă ţinute de către traineri specializaţi, prin care vor învăţa cum să utilizeze instrumentelele Google, să îşi clarifice nedumeririle privind activitatea online a afacerii lor şi să primească sfaturi despre gestionarea digitală a afacerii în timpuri de criză.

Cea din urmă secţiune pune la dispoziţia IMM-urilor o listă de servicii şi produse oferite de diverse companii afacerilor care doresc să-şi îmbunătăţească prezenţa online.

„Resursele sunt diverse, de la opţiuni de vânzare digitală, implementarea plăţilor online şi  eficientizarea muncii de la distanţă şi până la iniţiative din partea autorităţilor publice”, arată comunicatul.

Google va continua să adauge constant resurse în această secţiune.

“Este o perioadă dificilă pentru toate companiile, dar mai ales pentru IMM-urile care îşi desfăşoară întreaga activitate în offline. Prin site-ul ‘Google pentru IMM-uri’ ne propunem să venim în ajutorul celor care ar putea să îşi continue o parte din activitate în online, dar din păcate nu au cunoştinţele sau resursele necesare pentru a face pasul din offline în online. Atât consultanţa, cât şi resursele Google disponibile pe acest site sunt gratuite”, spune Dan Oros, head of marketing Google România.

La rândul său, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor, afimră că transformarea digitală este un proces cheie în această perioadă de schimbare a întregii societăţi.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

„Consider că transformarea digitală este un proces cheie în această perioadă de schimbare a întregii societăţi, proces care va ajuta IMM-urile să îşi menţină şi să îşi îmbunătăţească performanţele şi competitivitatea. Recomand şi susţin iniţiativa Google de a pune la dispoziţie o platformă integrată pentru acces la resurse şi consultanţă”, afirmă Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al IMM-urilor.

Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.