5 sfaturi pentru a genera trafic pe blogul companiei

O strategie des aplicată de către business-urile mici care au un blog (la început de drum mai ales) este publicarea unui articol cu așteptarea ca like-urile și comentariile să apară imediat. Acest lucru nu este realist, în special din cauza competiției din mediul online – alte sute de autori care vorbesc despre același subiect și se adresează aceleași audiențe.

Fără îndoială, a aduce trafic pe blog este una dintre cheile pentru succes. Însă acest lucru este obținut prin aplicarea unei strategii editoriale și parcurgerea în timp a unor pași de optimizare. Trebuie creat conținut calitativ, în mod constant și distribuit pe diverse canale.

Un blog bine administrat poate aduce ca revenue, în medie, 1200 de lead-uri noi pe luna prin crearea a 15 articoleCe acțiuni se pot face pentru a îmbunătăți traficul pe blog?

 

Crează o strategie editorială

De reținut este faptul că orice articol trebuie să fie de o calitate foarte bună. Apoi, titlul are rolul de a determina pe cineva să dea click pentru a citi mai departe. Un headline reușit aduce 8 din 10 useri pe articolul tău. Numărul optim de cuvinte este între 3000 și 10000. Din nou, aici intervine calitatea informației și la ce nivel descriptiv sunt scrise.

Poate termenul de “evergreen” nu este străin. Acesta este atributul extrem de important pentru articolele publicate. Această tipologie de conținut trece de limita temporală, fiind resurse valoroase oricând ar fi citite. Înainte de a scrie, asigură-te că știi ce iubește audiența ta și ce nu. Dacă ești în pană de idei, conectează-te la social media, forumuri, întrebări puse online pe diverse site-uri legate de diverse subiecte.

Distribuie conținutul scris

Poți crea un calendar editorial în care să urmărești de câte ori distribui un articol și să te asiguri că revii la el. Poți ajunge la mai mulți oameni dacă nu te oprești la un singur “share”. Ceea ce trebuie evitat este să faci asta atât de des, încât tu sau brand-ul tău sa fie asociat cu ideea de “spam”. Nu da copy-paste la o postare mai veche, ci schimbă mesajul în funcție de moment și scop.

Implică lideri de opinie

Invită bloggeri, lideri de opinie să scrie un articol pe blog-ul tău, ia-le un interviu sau propune-le să îți folosească și să îți dea feedback asupra produsului. Aceasta este o cale de a te poziționa în piață cu un conținut de calitate, de a ajunge la o audiență mai largă și de a obține beneficii la nivel de SEO. Însă, trebuie să construiești o relație profesională onestă, directă și să existe câștiguri pentru ambele părți.

Fii acolo unde este audiența ta

Sunt sute de rețele sociale, însă nu toate se potrivesc mesajului tău. Testează și identifică unde își petrece timpul persoana către care vrei să te adresezi și focusează-te pe acea platformă.

Retușează articolele conform feedback-ului primit

Cum poți afla dacă cititorii sunt fascinați de conținutul citit? Verifică ce comentarii au fost scrise, numărul de distribuiri, like-uri, interacțiuni cu materialul scris. Dacă feedback-ul primit duce în direcția unei îmbunătățiri, ocupă-te de ea cât mai curând.

O altă sursă de informații este Google Analytics. Acolo aflii mai multe despre comportamentul online al utilizatorului prin verificarea a trei indicatori principali: bounce rate, numărul de pagini vizualizate per vizitator și timpul petrecut pe site respectiv pagină.

Cum poți interpreta aceste valori?

De exemplu, dacă ai un bounce rate mare (utlizatorii ies imediat de pe site într-un număr ridicat) începe să creezi un blog care se poate adapta la diverse rezoluții și dispozitive, îmbunătățește timpul de încărcare, include invitația la a face o anumită acțiune (call to action) pentru a impulsiona user-ul să continue interacțiunea cu site-ul tău.

Pentru a crește numărul de vizualizări poți adăuga o secțiune de “Articole asemănătoare”,, “Poate vrei să citești..”.

Timpul pe site poate fi crescut folosind mai multe imagini de calitate, diferite font-uri și mărimi, liste, citate în bloc pentru a îmbunătăți lizibilitatea textului.

Așadar, pornește de la o strategie de scriere și publicare a conținutului. Sigur ai o mulțime de idei bune și potrivite pentru audiența ta. Cunoaște-ți cititorii, experimentează, măsoară constant, lucrează cu oameni din piață pentru a crea o imagine de brand frumoasă și fidelă valorilor promovate.