Loializarea clienților, ascultare activă și joc de echipe

loializarea clientilor

În timp ce a aduce trafic ridicat pe un website și a converti cât mai mulți vizitatori în clienți sunt două rezultate bune ale echipei de marketing, doar ele nu îți pot garanta succesul pe termen lung al companiei. Dacă urmărești loializarea clienților, procedurile devin puțin mai complicate și țin de o strategie bine concepută și implementată, scrie business.com. Clienții fericiți sunt cei care se întorc mereu la brandul care știe ce își doresc, se aliniază cu valorile lor și care le oferă mereu atenția cu care i-a obișnuit. A fideliza publicul cumpărător poate fi dificil de făcut în zilele noastre din cauza opțiunilor nenumărate, a comparatoarelor de prețuri și a marketingului agresiv, dar nu este imposibil.

Produse bune

Prima cărămidă pusă la baza procesului de loializare a clienților este un business bun și stabil. Nici cea mai bună echipă de marketing din lume nu poate fideliza un public dacă businessul își neglijează clienții sau nu oferă un produs bun.

Caracteristici unice

Pentru a convinge oamenii să îți cumpere produsele va trebui să trasezi o linie mult mai clară între tine și competiție. trebuie să te folosești de puterea brandului tău ca element diferențiator și să îți fac publicul să accepte sentimentul că dacă nu sunt de partea ta se află în echipa adversă. Competiția dintre branduri trebuie să se facă simțită și la nivelul cumpărătorilor.

Citește și: Companiile fără chip – antreprenorii și brandul personal

Apple este un exemplu foarte bun în acest sens. Campania lor de advertising ”Sunt un Mac, sunt un PC” și sloganul lor ”gândește altfel (think different)” a transmis audienței că dacă ar cumpăra produse Apple ar face parte din gașca oamenilor cool, iar dacă optezi pentru produse Microsoft nu vei mai fi perceput ca fiind popular. Apple rămâne și astăzi cel mai important nume în topul brandurilor față de care consumatorii sunt extrem de loiali prin tactica lor de împărțire a taberelor: noi și ei.

Încredere construită prin consistență

Pentru un brand comun, consistența înseamnă păstrarea identității vizuale, a esteticii generale, a tonului vocii, a mesajului și a experienței de cumpărare atât în realitate cât și online. Consistența îi face pe oameni să se simtă în siguranță, să te aprecieze și apoi să investească în tine.

Citește și: Branding prin Social Media – Mini Cooper (Case Study)

Un exemplu de consistență este Marvel Cinematic Universe, al cărui succes se datorează menținerii aceluiași context în toate peliculele, același ton, aceleași personaje și experiențelor predictibile pentru public, chiar dacă echipele de scenariști și producători s-au schimbat de-a lungul timpului.

Ascultarea activă

Facebook se bucură de una dintre cele mai bune rate de retenție din lume pentru că își ascultă utilizatorii. În fiecare săptămână aproape, platforma beneficiază de un nou update. Uneori este ceva neobservabil, o mică modificae de design sau eliminarea unui buton nefolosit de aproape nimeni. Alte dăți este o schimbare majoră, dar ea este pregătită cu luni în avans și implementată gradual. Dacă a greșit și modificarea implementată este un eșec, Facebook ascultp de useri, o elimină și încearcă din nou.Dacă ai vreodată dubii cu privire la cum îi merge businessului tău, ascultă-ți clienții, iar ei îți vor spune dacă sunt fericiți sau dacă vor să schimbi ceva.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •