Patru tipuri de cuvinte și expresii care îți influențează credibilitatea

stiluri de comunicare in leadership

Dacă ai toate cunoștințele necesare, diplomele potrivite și experiență în domeniu, mai ai nevoie de încă o specializare ca să avansezi în carieră așa cum îți dorești: comunicarea potrivită. Deborah Tannen, profesor de lingvistică la Universitatea Georgetown, spune că putem să ne sporim credibilitatea învățând să folosim cuvintele potrivite. Primul pas este, în mod evident, eliminarea celor care ne afectează cel mai mult, în comunicarea la birou cu colegii sau cu superiorii.

1. Cuvinte care exprimă nesiguranța

Cuvintele și construcțiile care transmit incertitudine și lipsa încrederii dăunează mai mult decât am crede, chiar și atunci când sunt rostite într-o banală conversație de duzină în pauza de prânz. ”Cred”, ”s-ar putea”, ”probabil că”, ”aproape sigur” ar trebui să se regăsească din ce în ce mai rar în vocabularul tău. Tannen este de părere că oamenii au tendința de a folosi condițional-optativul și construcții care exprimă incertitudine pentru a nu părea prea autoritari, dar efectul lor nu este de atenuare, ci de minimalizare a persoanei care le rostește.

2. Cuvinte care reduc din impactul comunicării

Dacă începi comunicarea unei sarcini către un subaltern cu ”Am vrut doar să îți spun să trimiți…”, ”Să mai verifici…” nu faci altceva decât să știrbești din importanța lucrurilor pe care urmează să le rostești.

3. Cuvinte de umplutură, interjecții sau onomatopee

Probabil că toți avem reminiscențe din școala primară când eram scoși la tablă, nu știam lecția și golul sonor se umplea cu un ”ăăă… mmm”. La locul de muncă, acestea nu mai au ce căuta. Pauzele silențioase de care ai nevoie pentru a reformula ccea ce ai spus sau pentru a-ți regăsi traseul ideii pe care o comunicai sunt mult mai bune decât orice frază banală sau, mai rău, interjecție.

4. Prea multe scuze

Nu începeți niciodată să oferiți un feedback negativ cerându-vă scuze. ”Îmi pare rău, dar din nou ai ajuns prea târziu la birou.” A îți cere scuze când nu este cazul nu face decât să transfere puterea din mâinile tale în cele ale audienței.

Sursa: fastcompany.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •