Cum te pot ajuta influencerii în promovarea afacerii tale?

Cum te pot ajuta influencerii in promovarea afacerii tale?

Potrivit unui studiu realizat de către Marketing Hub, anul trecut, termenul de „influencer marketing” a cunoscut o creștere cu 325% a numărului de căutări pe lună și mai mult de 200 de agenții de influenceri au apărut pe piață. În primul trimestru al anului 2017, marketingul cu influenceri a fost responsabil pentru 28% dintre achizițiile online ale clienților, iar 67% dintre companii au declarat că intenționează să-și mărească bugetul de influencer marketing, în următoarele 12 luni. 

Această piață a crescut mult în ultimii ani, fiind din ce în ce mai căutată, atât de către noile generații, cât și de către companii, care văd în aceasta o posibilitate de a-și promova produsele și de a ajunge cu mai multă ușurință la publicul lor. Care sunt însă beneficiile pe care le poate aduce acest tip de marketing afacerii tale?

Creezi o relație de încredere rapid

Urmăritorii influencer-ilor îi văd pe aceștia ca pe o autoritate în domeniul lor și cred în ceea ce spun legat de produsele pe care le promovează. Când folosești un influencer, creezi o relație de încredere imediată cu publicul tău, folosindu-te de încrederea pe care acesta o are în el. Această strategie îți aduce mai mult succes decât folosirea anunțurilor publicitare, pe care, de cele mai multe ori, consumatorii le blochează. Aducând produsele în fața publicului tău, te asiguri că aceștia vor afla de ele. În plus, vor afla de ele de la o sursă în care ei au încredere. Produsul tău va fi, la rândul lui, asociat cu această sursă de încredere.

Îți segmentezi audiența potrivită

Influenceri sunt, de obicei, specializați pe o anumită nișă. Jaclyn Hill este un influencer pe zona de frumusețe, însă conținutul blog-ului său este axat mai mult pe partea de make-up decât de păr. Influencerii te ajută să navighezi prin diferite segmente de public și să aduci produsele tale către publicul interesat. Alegând influencerii potriviți, ajungi la publicul potrivit pentru brandul tău.

Crești gradul de cunoaștere a mărcii

Creșterea brand awareness-ului poate fi un obiectiv pe termen lung, însă, cu ajutorul influencerilor, acest lucru se poate întâmpla mai rapid. Oricine citește blogul unui influencer sau îi urmărește clipurile pe YouTube se familiarizează cu brandul tău, dacă nu ajunge chiar să cumpere produsul, la un moment dat. Influcencerii te pot ajuta să creezi un public fidel.

Econimisești bani

Influencerii cer, într-adevăr, o anumită sumă de bani, însă aceasta este destul de prietenoasă față de alte forme de promovare. Un studiu realizat în 2015 a arătat că întreprinderile câștigă 6,5$ la fiecare dolar cheltuit pe un influencer. Dacă însă ai un buget mic pentru promovare, nu conta în totalitate pe marketingul prin influenceri. O strategie de marketing generală ar putea aduce mai bune rezultate.

Crești SEO

Scopul SEO este de a crea conținut credibil, de calitate, despre brandul tău pe internet, astfel încât acesta să apară în topul căutărilor online. Folosind influencer marketing, nu numai că vei apărea în conținutul pe care îl generezi, dar vei apărea și în conținutul influencerului, obținând astfel un angajament mai mare din partea publicului și o acoperire mai mare a audienței. Prezența ta în mediul online va crește și vei avea parte de un conținut credibil, unic.

Citește și De ce nu ajută perfecţionismul în antreprenoriat?

Consumatorii de astăzi se îndreaptă din ce în ce mai mult către influenceri. Cred în aceștia și le oferă, în același timp, informații despre preferințele lor. Astfel, această piață a devenit din ce în ce mai populară și va continua să aibă succes. De aceea, este important ca fiecare afacere, în special start-up-urile, să profite de această formă de promovare, care le-ar putea aduce popularitate în foarte scurt timp.

Sursa: www.entrepreneur.com

Foto:  rawpixel.com / Unsplash