Credibilitatea unui business: Cum să o construiți

Credibilitatea este, în unele medii de afaceri, cea mai valoroasă carte de vizită pe care o poarte oferi un business. Iar pe cât de valoroasă este, pe atât de greu se construiește.

Un antreprenor sincer, care își respectă promisiunile, ține cont de părerile celorlați și încearcă mereu să țină pasul cu evoluția pieței are mari șanse de a construi un brand credibil. E nevoie de multă muncă, dedicare și, mai ales, atenție, pentru că, deși se construiește greu, se poate dărâma în câteva minute. Odată pierdută, e foarte greu de recuperat. Cum puteți să sporiți această credibilitate? Efectuând, printre altele, și următorii șapte pași:

1. Fiți empatici

Dați dovadă de empatie față de angajați și clienți. În acest fel, veți putea înțelege contextul, dorințele și nevoilor tuturor părților implicate în business. Încercați să faceți un schimb de roluri, spre exemplu, puneți-vă în locul clientului și întrebați-vă ce anume așteptați de la produsele sau serviciile oferite, dacă îndeplinește compania voastră aceste așteptări etc..

2. Fiți onești

Onestitatea este unul dintre principiile fundamentale în construirea credibilității. Lipsa de sinceritate poate îndepărta atât clienții, cât și potențialii investitori. Atunci când prezentați altora afacerea voastră, încercați să fiți transparenți. De asemenea, onestitatea față de sine este la fel de importantă. Despre minciunile pe care și le spun antreprenorii, am scris AICI.

3. Fiți obiectivi

Situațiile critice care pot apărea pe parcursul dezvoltării business-ului pot fi analizate subiectiv. Soluționarea lor, însă, ar trebui să fie obiectivă. Gândiți-vă detașat la ce este mai bine pentru afacerea voastră. Obiectivitatea este adeseori legată de onestitate.

4. Fiți informați

Antreprenorii care au cunoștințe solide despre sectorul lor de activitate își pot construi credibilitate mai ușor. Cu toate acestea, un bagaj generos de informații nu transformă un antreprenor într-un lider de succes. Entrepreneur.com recomandă găsirea unui echilibru între cunoștințe și abilitățile de leadership.

5. Promovați-vă realizările

Dacă faptele vorbesc de la sine, atunci lăsați-vă reușitele să spună că business-ul vostru este unul de succes. Pentru aceasta, trebuie să ”învățați” cum să descoperiți reușitele, atât în afacerea pe care o conduceți, cât și în carieră – trebuie să exprime ideea de afaceri, să fie fidele scopului, să fie relevante pentru evoluția business-ului. Chiar și reușitele mici vă pot fi de ajutor în construirea credibilității. Apoi, scoteți-le în lumină și arătați importanța pe care o au. Puteți să le scrieți pe website-ul afacerii și pe paginile voastre de social media.

6. Cereți păreri

Persoanele care intră în contact cu business-ul vă pot ajuta, mai ales dacă acele persoane se bucură de renume. Mărturiile lor despre serviciile sau produsele oferite pot cântări foarte mult, așa că nu ezitați în a le face publice, dacă respectivii își dau acordul.

7. Fiți încrezători

Încrederea în sine și în companie este o cheie care poate deschide multe uși: poate convinge un investitor, poate mobiliza angajații și chiar și pe voi. Încrederea vine cu o doză de optimism și determinare.

(Foto: kev-shine/www.flickr.com)