Primul curs online din România destinat protecției consumatorilor

Primul curs online din România destinat protecției consumatorilor

În ultimii ani, consumatorii au devenit din ce în ce mai exigenți, în toate domeniile – știu exact ce vor atunci când caută un produs sau serviciu, se informează înainte, vor un răspuns prompt și la obiect. Prin urmare, indiferent de produsul sau serviciile pe care le oferă, toți agenții economici trebuie să aibă angajați bine instruiți, proactivi și profesioniști care să răspundă cerințelor consumatorilor.

Promovarea Bunurilor şi Serviciilor S.R.L, sub egida InfoCons şi a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori, în parteneriat cu SIVECO România, vine în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România, prin lansarea primului curs online de formare în domeniul protecţiei consumatorilor.

Cursul a fost elaborat în urma analizei situațiilor identificate în relația comerciant, consumator și autoritate, în cadrul Programului Național de Instruire. Lecțiile digitale, disponibile online pe curs-protectia-consumatorilor.ro, au ca scop informarea și educarea angajaților agenților economici în vederea prevenirii unor situații conflictuale în relația cu consumatorii, cât și a încălcării prevederilor legislative în vigoare.

Citeşte şi Vocea clientului – uşor de auzit?

Cursul cuprinde două module cu tematică specializată şi este adresat angajaţilor, agenţilor economici, dar şi publicului larg și cuprinde:

  • Modulul I – prezintă aspecte generale privind drepturile consumatorilor în relaţia lor cu operatorii economici care produc, distribuie și furnizează produse şi servicii destinate populaţiei.
  • Modulul II – prezintă informaţii relevante despre Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (A.N.P.C.), instituţie de control a statului cu atribuţii în derularea acţiunilor de inspecţie şi control asupra operatorilor economici. Obiectivul este acela al protecţiei intereselor economice şi de siguranţă ale consumatorilor. 

„Unul dintre cele mai importante avantaje pe care le oferă acest curs este flexibilitatea. Angajații pot accesa cursurile online, oricând au un moment liber la birou sau din metrou, de acasă, de oriunde doresc. Un alt avantaj este acela că oferă o experiență unică și personală de instruire, fiecare cursant urmând cursul în ritmul său propriu. Cele două module au un design atractiv şi sunt uşor de parcurs, contribuind semnificativ la înţelegerea noțiunilor şi drepturilor pe care le au consumatorii”, spune Viorel Jigman, Manager department AeL din cadrul SIVECO România.

După parcurgerea cursului, agenții economici vor înțelege mai bine noțiunile de bază ce se referă la protecția consumatorului și drepturile acestora. În plus, înțelegând rolul foarte important pe care îl are relația cu consumatorii, companiile și își vor putea crește succesul afacerii, oferind o experiență mai bună clienților lor. Totodată, aceștia vor înțelege rolul, caracteristicile și metodologia de control a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (A.N.P.C.).