Articol de: Constantin Măgdălina, Expert, Tendințe și tehnologii emergente
Odata cu pandemia, digitalizarea a devenit un subiect mai actual decât oricând. Top manageri din sectoare mai ”extroverte” precum sectorul serviciilor, dar și din sectoare mai ”introverte” precum cel al producției industriale vorbesc despre necesitatea digitalizării.
Constrânse de o realitate brutală companiile fiecărei industrii sau fiecărui sector de activitate au început să se digitalizeze. Studiul Valoria, Barometrul digitalizării companiilor din România 2020, surprinde această realitate. Ce spun companiile din principalele industrii despre digitalizare, aflăm din acest studiu relevant.
Încrederea în digitalizare
Dacă 70% dintre companiile din Telecomunicații, 65% din Media și Publicitate și 64% din IT spun că digitalizarea a avut o influență foarte mare asupra lor până acum,34% dintre companiile din Agricultură și Alimentație, 33% din Producție Industrială, 32% din Industria Chimică și 31% Construcții și Imobiliare spun că sunt numai oarecum încrezătoare că vor valorifica această tendință a digitalizării.
Modelele digitale de business
70% dintre companiile de Telecomunicații, 58% dintre cele de IT și 42% dintre cele din industria de Servicii Financiar-Bancare spun că modelele digitale de business au schimbat în foarte mare măsură industriile din care fac parte.Pe de altă parte, 67% dintre companiile din Turism, 65% din IT și 64% din Telecomunicații se așteaptă ca modelele digitale de afaceri să le transforme în foarte mare măsură industria din care fac parte în următorii 1-3 ani.Procentul companiilor din top 3 industrii care consideră modelele digitale de afaceri o amenințare scade de la 54% în Servicii Financiar-Bancare, la 45% în Comerț și 35% în Turism.