Creşterea competitivităţii, obiectivul companiilor românești în 2014

Un procent de 40% dintre executivii de top din România cred că afacerile pe care le conduc vor crește în acest an, potrivit unui studiu de competitivitate („O nouă viziune a creşterii”) publicat, luni, de EY Romania (Ernst&Young). Procentul este mai mare decât cel de anul trecut, când doar 25% dintre liderii din lume afacerilor aveau speranțe de creștere.

Studiul mai arată că 67% dintre cei chestionați se așteaptă ca afacerea pe care o conduc să înregistreze o creștere moderată, între 1 și 10%. Există și lideri de business, 19%, care se așteaptă la o creștere ceva mai mare, între 10 și 20%.

Respondenții sunt optimiști și în ceea ce privește creșterea profitului: 51% dintre executivii care au participat la studiu au apreciat că vor avea o creștere între 1 și 10%în acest an, în timp ce 19% dintre liderii chestionați sunt de părere că vor avea un profit de 20. Studiul a scos la iveală că sunt și respondenți foarte optimiști, care se așteapă la o creștere între 20 și 30%.

Citește și Balaurul cu două capete din marketing

Studiul a mai relevat că, și în acest an, companiile se vor concentra pe creșterea productivității. În timp ce unele companii vor reduce costurile (22%), altele aleg să facă față provocărilor prin creșterea
productivității (32%).

Executivii care au participat la studiu au indicat și care sunt cei mai importanți factori care definesc succesul pe piața locală în anul 2014: rezultatele financiare (96%), satisfacţia clienţilor (78%), cota de piaţă (63%) și notorietatea mărcii (39%).

31% dintre liderii de business mai cred și că există o legătură foarte mare între abilitățile angajaților și succesul companiei, motiv pentru care consideră că forța de muncă calificată face diferența. Totodată, 82% dintre respondenți sunt de părere că reușita unei companii ține de nivelul de educație al angajaților.

Citește și Patru secrete pentru motivarea angajaţilor

Și în 2014, creditele bancare vor continua să fie principala sursă de finanțare. Astfel, 49% dintre liderii chestionați au afirmat că vor apela la credite bancare. O altă sursă de finanțare ar putea fi fondurile europene, cred 2% dintre respondenți.

54% dintre liderii de business au mai spus că, în anul 2013, principala sursă de finanțare au fost creditele bancare. Pe de altă parte, 10% dintre cei chestionați au apelat la emisiunea de acţiuni pentru finanţarea investiţiilor în 2013.

Raportul evidenţiază, de asemenea, că majoritatea celor chestionaţi acordă o mare atenţie inovaţiei. Aceasta este considerată o sursă de creştere în viitor şi una din principalele pârghii de generare de noi oportunităţi de business. Liderii de business stabilesc o corelaţie între obiceiurile de consum şi inovaţie, 56% dintre cei chestionaţi considerând că o schimbare a cererii consumatorilor o să ducă la un impact major asupra strategiei de inovaţie, iar 48% consideră că impactul major va fi în zona de operaţiuni.

În privinţa preţurilor, doar 10% dintre liderii de business spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2014. În schimb, 80% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse/servicii noi pentru clienţii existenţi, procent în creştere faţă de 75% în 2013. În paralel, 32% afirmă că intenţionează să intre pe segmente de piaţă noi cu produsele/serviciile pe care le au, în timp ce 22% spun că şi-au regândit produsele pentru a ataca pieţe geografice noi.

Studiul EY Romania a fost realizat în perioada 23 ianuarie-6 februarie 2014 pe 117 executivi de top din România. 52% dintre respondenți fac parte din conducerea unor companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane de euro.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •