De ce renunță oamenii la Facebook

De ce renunță oamenii la Facebook

Facebook face parte pentru mulți dintre noi din viața de zi cu zi. A renunța la contul de pe rețeaua de socializare este privită, în acest sens, ca „o sinucidere virtuală a identității”. Totuși, tot mai mulți oameni se gândesc să facă acest lucru, informează publicația Time.

De altfel, a fost inițiată și o campanie intitulată QuitFacebookDay pentru cei care au renunțat sau intenționează să renunțe la conturile pe care le au pe rețeaua lui Mark Zuckerberg.

Campania a reprezentat forma utilizatorilor de a-și exprima nemulțumirea față de politicile de confidențialitate ale companiei în contextul în care, noile schimbări făcute de Facebook permit oamenilor să-și înscrie prietenii în diferite grupuri fără permisiunea acestora.

În ultimii trei ani, peste 40.000 de oameni au ales să abandoneze spațiul virtual al Facebook-ului.

Intrigați de aceste cifre, cercetătorii de la Universitatea din Viena au încercat să facă o comparație între un grup de utilizatori care au conturi de Facebook și un alt grup care a decis să renunțe la rețeaua de socializare.

„Sinuciderea virtuală”, potrivit cercetătorilor, este un fenomen specific masculin. 72% dintre cei care și-au închis conturile sunt bărbați. De asemenea, vârstele lor sunt de peste 30 de ani.

Motivele pentru care au plecat sunt legate de confidențiale, de  teama că nu știu cum ajung să fie folosite informațiile despre ei. Pe fondul dezvăluirilor făcute pe WikiLeaks, cazul Snowden, cetățenii sunt tot mai îngrijorați de confidențialitate și de intimitate.

Alții, însă, arată studiul, au plecat pentru că simțeau că pierd timpul sau că din punct de vedere al prieteniilor stabilite pe rețeaua de socializare, totul este prea superficial. Alte studii arată, de exemplu, că rețeua de socializare poate provoca depresii (mai ales atunci când, de exemplu, oamenii ajung să vadă împărtășite pe Facebook evenimente fericite din viața altor persoane și resimt presiunea socială).

Un procent foarte mic de 6% au abandonat Facebook de teama că ar putea crea dependență.

Cercetărorii vor continua studiul pentru stabili câți dintre cei care au renunțat la Facebook sau reîntors după o perioadă pe rețeaua de socializare.