Educarea clienților, prioritatea principală pentru companiile din IT&C

Pe o piață emergentă, prioritatea principală a companiilor de IT este aceea de a-și educa clienții cu privire la tehnologiile lor. 93% dintre companii consideră că trebuie să le furnizeze clienților materiale informative pentru a-și putea vinde serviciile și soluțiile software sau hardware.

Prin implementarea activităților de PR, 68% dintre companii urmăresc creșterea oportunităților de afaceri, prin promovarea noilor produse sau servicii și a aspectelor care le diferențiază de concurență. Mai exact, majoritatea companiilor consideră că trebuie să-și educe clienții cu privire la utilitatea și utilizarea serviciilor lor, potrivit unui studiu realizat de NNC Services, agenția de marketing și comunicare specializată în servicii pentru domeniul IT&C și tehnologie.

Citește și Cum se raportează companiile la risc: vulnerabilitățile site-urilor

Confrom studiului “Comunicare și PR în domeniul IT din România”, principalul mijloc de promovare pe care îl folosesc companiile de IT din România îl reprezintă participarea la evenimentele de profil (80% dintre companii), urmat de promovarea produselor și serviciilor prin acțiuni de direct marketing – campanii de mail și telemarketing (64% dintre companii). Mediul online reprezintă un important canal de comunicare, 40% dintre respondenți promovându-se prin Google Adwords, 36% cumpărând spațiu publicitar pe site-uri și aproape 29% folosind propriul blog de companie pentru a se promova.

“Este necesar să analizăm și să înțelegem care sunt nevoile de comunicare ale companiilor IT&C din România. Ca în orice alt domeniu, sarcina departamentului de PR este de a construi o relație strânsă, bazată pe încredere și profesionalism, între o afacere și diferitele categorii de public. În urma colaborărilor pe care le-am avut cu firmele de IT&C din România am observat că serviciile de PR au început să ocupe uneori un loc în planificarea strategică, dar per total nu sunt privite ca un must-have, cum se întâmplă în SUA sau Europa de Vest”, Loredana Niculae, CEO NNC Services.

Citește și Cum alegem un sistem pentru gestionarea afacerilor?

Despre studiu

Studiul are la bază răspunsurile a 120 de reprezentanți – directori de marketing și comunicare, directori de vânzări, CEO, specialiști marketing și comunicare – și analizează percepțiile acestora în legătură cu acțiunile din sfera relațiilor publice și rezultatele acestora. 29% dintre respondenţi provin din companii cu până în 10 angajați, 37% din companii cu 11-50 angajați, 13% din companii cu un număr de angajați între 51 și 100, 8% din companii cu 101-200 de angajați și 14% provin din companii cu peste 200 de angajați.

Studiul poate fi consultat AICI.

 

(Foto: NNC Services și Robbert van der Steeg/www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •