STUDIU. Ce-și doresc angajații din generația Y

Etichetați drept “non-conformiști” și “neînteleși”, tinerii generației Y pot fi extrem de creativi și dedicați unor proiecte îndrăznețe, pe măsura ambițiilor acestora. Pot fi angajați-cheie în companie, dacă știți cum să le oferiți ceea ce își doresc de la un job.

Sociologii i-au numit pe cei născuți între 1980 și 1995 drept ”Generația Y”. La locul de muncă, aceștia acceptă cu ușurință provocările și sunt mai puțin dispuși să lucreze timp îndelungat pentru aceeași companie, față de generațiile anterioare. De asemenea, valorizează munca în echipă și au abilități de comunicare foarte bune, atât în viața reală, cât și în mediul virtual.

Ce își doresc acești angajați de la un loc de muncă

Potrivit unui studiu realizat de compania KeepCalling, angajații români din generația Y apreciază la un loc de muncă activitatea interesantă pe care o desfășoară, programul flexibil, stabilitatea, proiectele antrenante și, nu în ultimul rând, salariul.

Acești angajați “caută oportunități de dezvoltare personală și profesională și își doresc să contribuie la succesul unor proiecte motivante și interesante”, după cum afirmă Silvana Tatu, Managing Director la KeepCalling.

De aceea, își vor alege angajatorul în funcție de reputația companiei, de implicarea companiei în proiecte sociale, de mediu și susținerea comunității.

Ce îi motivează

”Feedback-ul permanent și recunoașterea în timp real a muncii reprezintă aspectele care contează cel mai mult în relația cu superiorii și colegii (72%). Aceasta se justifică prin dorința lor continuă de dezvoltare profesională și personală, care sunt determinante pentru Generația Y”, se arată într-un comunicat de presă al KeepCalling.

Ce îi determină să rămână loiali companiei

Încurajarea împărtășirii opiniilor și ideilor (35%) și înțelegerea obiectivelor și direcției spre care se îndreaptă compania (29%) sunt criterii definite ca esențiale, pentru a percepe locul de munca drept un mediu favorabil dezvoltării profesionale.

Compania românească KeepCalling, înființată în 2002, oferă servicii de telefonie internaționala pentru imigranții din întreaga lume. Deși inițial serviciul a fost creat pentru românii din S.U.A., pentru a-i ajuta să păstreze o relație apropiata cu de acasă, acum serviciile companiei sunt folosite la nivel global de sute de mii de clienți din S.U.A., Europa, America de Sud, Australia, Asia sau Africa.

(Foto: Nguyen Hung Vu/www.flickr.com)