Un birou dezordonat înseamnă o minte creativă – studiu

Un birou dezordonat înseamnă o minte creativă – studiu

Modul în care îți organizezi biroul spune foarte multe despre tipul de personalitate pe care îl ai, potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Minnesota, citați de management-issues.com.

O echipă condusă de psihologul și profesorul de marketing de la Universitatea din Minnesota, Kathleen Vohs, a analizat comportamentul persoanelor în funcție de cât de ordonate sau dezordonate erau birourilor lor.

Rezultatele studiului lor, publicate recent în Psychological Science, arată că persoanele care au un birou perfect curat, cu lucruri aranjate în perfectă ordine sunt genul de oameni care respectă regulie și au foarte mare grijă de sănătatea lor, de ceea ce mânâncă și de cum își gestionează timpul și banii.

La polul opus, cei care au birouri dezordonate sunt mai creativi și gândesc în moduri originale.

„Cercetările anterioare au arătat că oamenii care au birouri ordonate sunt cei care fac, de obicei, treaba bună. Studiul recent, demonstrează, însă, că și cei mai dezordonați pot avea rezultate foarte bune, chiar dacă îți desfășoară activitatea într-un loc dezordonat”, spune Kathleen Vohs.

În prima parte a studiului, participanții au completat serii de chestionare la un birou. Unii le-au completat ordonat, în timp ce ceilalți nu au dat prea mare atenție a locului în care își lasă foile.

O altă serie de experimente a presupus observarea comportamentului participanților punându-i să stea în camere ordonate și în camere dezordonate. În această parte a cercetării, de exemplu, li s-a cerut să dea o nouă întrebuințare unor mingi de ping-pong.

Cei care au stat în camere dezordonate au venit cu la fel de multe idei de întrebuințare pentru mingi ca cei aflați în camere ordonate, doar că cei din camerele dezordonate au venit cu idei mai creative.

De asemenea, puși în situația să aleagă între un produs nou și unul pe care îl știau deja, cei din camerele dezordonate au preferat mai degrabă produsul nou, iar cei din camerele ordonate, produsul cunoscut.

„Mediile dezordonate tind să inspire oamenii să iasă din convențional, ceea ce le permite să aibă perspetive noi asupra vieții. Prin contrast, mediile ordonate, încurajează convenționalul”, a concluzionat Kathleen Vohs.

Ea spune, de asemenea, că rezultatele cercetării pe care a coordonat-o ar putea fi luate în considerare și cei cei care lucrează în mediul online. Ea este de părere că paginile web pot genera comportamente similare cu cele identificate în studiu, ținând cont de cât de ordonată sau dezordonată este ea.