STUDIU: Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare şi cu locul de muncă a scăzut

STUDIU: Ingrijorarea europenilor in legatura cu problemele financiare si cu locul de munca a scazut

Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare şi cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea primelor restricţii impuse de autorităţi în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit unui studiu Deloitte, care arată că 45% din europeni declară că nu se simt în siguranţă atunci când merg la cumpărături în magazine.

”Îngrijorarea europenilor în legătură cu problemele financiare şi cu locul de muncă a scăzut în primele patru luni de la relaxarea primelor restricţii impuse de autorităţi în contextul pandemiei de COVID-19”, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker, două treimi dintre respondenţi declarându-se mai deschişi la ideea de a efectua cumpărături costisitoare şi mai relaxaţi în legătură cu stabilitatea jobului.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Cu toate acestea, europenii încă sunt preocupaţi de bunăstarea fizică în aceeaşi proporţie ca în perioada de restricţii (47% la finalul lunii august, faţă de 48%, în luna mai). Tendinţele europene sunt în linie cu cele globale. La studiu au participat 18.000 de respondenţi din 18 ţări, dintre care nouă state europene – Belgia, Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia şi Spania.

De asemenea, studiul arată că siguranţa rămâne o preocupare pentru consumatorii europeni, având în vedere că aproximativ jumătate dintre aceştia (45%) declară că nu se simt în siguranţă atunci când merg la cumpărături în magazine. Germanii sunt cei mai îngrijoraţi în acest sens (55%), urmaţi îndeaproape de polonezi (51%), iar la polul opus se află belgienii (40%).

Cu toate acestea, consumatorii îşi păstrează preferinţele pentru efectuarea anumitor cumpărături în mediul offline, aproape trei sferturi dintre respondenţi intenţionând să meargă în magazine pentru alimente (77%) şi bunuri de uz casnic (73%).

„Relaxarea restricţiilor adoptate în contextul pandemiei de COVID-19 a fost unul dintre factorii care au contribuit la o scădere a anxietăţii resimţită de consumatori cu privire la bunăstarea fizică şi problemele financiare în perioada stării de urgenţă. În România, observăm tendinţe similare celor europene care au condus la o uşoară creştere a consumului în intervalul mai-august 2020, conform datelor INS, susţinută în principal de segmente precum echipamentele IT şi de telecomunicaţii şi comerţul bunurilor nealimentare”, a spus Oana Buhăescu, director audit, Deloitte România, şi lider al industriei de retail.

Rezultatele mai arată şi că, în intervalul de timp scurs de la relaxarea restricţiilor, intenţia de a achiziţiona bunuri de uz casnic s-a temperat – ponderea respondenţilor care vor să cheltuie mai mult pe astfel de bunuri a scăzut de la 20% în mai 2020, la 12% la finalul lui august. De asemenea, după ce, în luna mai, 24% dintre respondenţi spuneau că vor să cheltuie mai mult pe alimente, ponderea acestora a ajuns la 16% în august.

Analizând comportamentul de consum, studiul arată că profilul cumpărătorului responsabil din punct de vedere social, care intenţionează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe, domină în continuare la nivel european (43%). Patru din zece europeni se declară vânători de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, acest profil fiind cel mai des întâlnit în rândul germanilor (47%) şi al britanicilor (48%).

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Următoarele profiluri din punctul de vedere al ponderii în rândul europenilor sunt al consumatorului comod (34%), care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate, şi al consumatorului care îşi face provizii (32%), cumpărând produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franţa, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania şi Statele Unite.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

Sursa foto: Unsplash

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •