Află cum influențează recenziile poziționarea în Google

de Iulia Cimpoeru

Un aspect important al recenziilor este dat de faptul că acestea influențează atât poziționarea în Google a businessului cât și percepția pe care utilizatorii o au asupra site-ului tău. 

Conform analizei realizate de site-ul moz.com, recenziile s-au clasat pe locul al cincilea în clasamentul factorilor de ranking care influențează motoarele de căutare.

Există 11 indicatori care  de care ține cont Google în stabilirea autorității recenziilor:

1. Cantitatea

Cu cât există mai multe recenzii, cu atât e mai bine. Conform studiului derulat de BrightLocal, o companie are nevoie de cel puțin zece recenzii pozitive pentru a câștiga încrederea utilizatorilor.

2.  Rapiditatea cu care se postează un review

În cazul în care o recenzie se postează mult prea rapid nu este privită cu ochi buni de Google. Iar algoritmii au fost făcuți pentru a lua în calcul faptul că o recenzie reală are nevoie un anumit timp (timpul de gândire) până să fie scrisă.

3.  Diversitatea recenziilor

Și aici se pune întrebarea: „Câte site-uri au realizat o recenzie businessului tău?”.

4.  Numărul de recenzii prezente pe site-ul tău

Cu alte cuvinte, câte recenzii deține site-ul tău, cu excepția celor deținute de Google.

5. Autoritatea site-urilor de pe care ai primit recenziile

În Google, anumite recenzii cântăresc mai multe decât altele în funcție de autoritate site-ului de pe care au venit.

6. Viteza generală a recenziilor

E vorba despre cât de rapid dobândește businessul tău recenzii. Atât cele din Google („native”) cât și cele care vin de pe alte site-uri.

7.  Volumul de testimoniale prezente într-o recenzie

Acest indicator se referă la faptul că  recenziile folosesc în microdate așa numiții „rich snippers” .  E vorba de textul care apare după rezultatele de căutare.  Aceștia sunt un fel de cosmetizare al paginii.

8. Volumul de recenzii native prezente pe Google Maps

Recenziile se pot dispune și pe Google Maps.

9. Diversitatea site-urilor de la care vine o recenzie

Cu cât sunt mai diferite și diverse site-urile de de pe care vin recenziile cu atât ele sunt indexate mai bine.

10. Prezența în recenzii a cuvântului cheie care definește produsul sau serviciul tău

Cuvintele cheie prind bine, dar mare atenție să nu se depășească  măsura.

11.  Cantitatea de recenzii care vin din surse verificate

În online anumite site-uri, au o autoritate mai mare decât altele. Un exemplu de astfel de site este Yelp. Acest site își selectează cu atenție utilizatorii și un utilizator nou trebui să scrie cel puțin cinci recenzii până să primească dreptul de a i se publica prima dintre ele. Cele care vin de pe astfel de site-uri cresc ranking-ul afacerii tale.

Un alt site bine văzut, de data aceasta în domeniul cărților, este Goodreads.com. Acest site are în prezent milioane de titluri și în curând va fi principala sursă de informare atunci când utilizatorul va dori să cumpere o anumite carte, despre care nu are multe informații. În funcție de ceea ce va citi pe acest site va decide dacă să o cumpere sau nu.

Recenziile, de orice fel, fie că e vorba de cele prezente pe propriul site, care vin de la clienți, sau de cele prezente pe site-urile specializate în recenzarea de produse sau servicii, vor influența tot mai mult felul în care facem business.