Competențele care vor reduce diferențele dintre femei și bărbați la locul de muncă

Competențele care vor reduce diferențele dintre femei și bărbați la locul de muncă

Un nou studiu realizat de Accenture, intitulat “Să ajungem la egalitate: Cum pot competențele digitale să reducă diferențele de gen la locul de muncă”, arată că egalitatea de gen, una dintre valorile fundamentale la nivel global, ar putea fi obținută chiar și în 25 de ani.

Fluența digitală, respectiv măsura în care persoanele adoptă și folosesc tehnologiile digitale pentru a deveni mai informate, mai conectate și mai eficiente, joacă un rol cheie în susținerea femeilor pentru ca acestea să aibă șansa de a porni de pe picior de egalitate cu bărbații.

Potrivit rezultatelor studiului Accenture, dacă guvernele și mediul de afaceri ar dubla ritmul în care femeile devin fluente digital, egalitatea de gen ar putea fi obținută în 25 de ani în țările dezvoltate, versus 50 de ani dacă lucrurile nu s-ar schimba deloc. În țările în curs de dezvoltare, egalitatea la locul de muncă ar putea fi obținută în 45 de ani, față  de 85 de ani dacă se menține ritmul actual.

“Femeile reprezintă un potențial de talent insuficient explorat care poate ajuta la reducerea diferenței dintre abilitățile necesare pentru păstrarea competitivității și resursele umane disponibile”, a declarat Pierre Nanterme, CEO Accenture. “Este o oportunitate clară de colaborare între guverne și mediul de afaceri în eforturile de a echipa mai multe femei cu competențe digitale și de a accelera egalitatea de gen în piața de muncă”, a mai adăugat Nanterme.

Citește și Departamentul în care femeile-manager au ajuns să fie mai bine plătite decât bărbații

Chiar dacă e clar că fluența digitală ajută femeile să se pregătească și să își găsească un loc de muncă, relația dintre fluența digitală și evoluția femeilor nu poate fi considerată semnificativă. Se așteaptă ca acest lucru să se schimbe odată ce tot mai multe femei din generația Millennial vor ajunge pe poziții de conducere. Cercetarea desfășurată de Accenture a arătat că în Statele Unite, șase din zece femei din generația Millennial intervievate aspiră la obținerea unor poziții manageriale.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •