Cum alegem un sistem pentru gestionarea afacerilor?

Un sistem Enterprise Resource Planning (ERP) vă poate ajuta în realizarea obiectivelor de afaceri. Însă, un astfel de sistem se poate implementa doar cu implicarea tuturor factorilor de decizie dintr-o organizație. 

ERP reprezintă o infrastructură software ce oferă suport de gestiune și coordonare a diferitelor structuri, procese și fluxuri din companie, în vederea atingerii țintelor de business stabilite. Mai exact, ERP este o îmbinare a practicilor de management al afacerilor cu tehnologia informațiilor, prin care procesele de afaceri ale unei companii sunt integrate în cadrul sistemului informatic, conform Senior ERP.

Citește și: STUDIU. Rata de eșec a programelor de schimbare în companii, de 70%

Implementarea unui astfel de sistem are ca beneficii:

1. Reducerea costurilor operaționale – informația este stocată într-o bază de date unică, care poate fi accesată de mai multe departamente (producție, achiziții, vânzari etc.), ceea ce duce la economisirea de timp și resurse, dar se și diminuează probabilitatea de a comite erori de operare.

2. Facilitarea managementului operațiunilor curente – informațiile sunt actuale, corecte, coerente și prezentate intuitiv.

3. Optimizarea stocurilor – stocurile pot fi ținute mai ușor sub control.

4. Creșterea nivelului de onorare a comenzilor – se elimină majoritatea potențialelor disfuncționalități care conduc la neonorarea cererilor, pentru că ase automatizează lanțului de preluare a comenzilor, achiziție, management stocuri, management depozit, logistică.

5. Îmbunătățirea cashflow-ului – compania își controlează mai strict fluxurile monetare și perioadele de recuperare a banilor, prin implementarea de politici comerciale coerente și prin ușurința cu care se pot obține indicatorii specifici.

6. Integrarea informațiilor financiare -fiind un singur sistem, există o singură viziune a rezultatelor. Se elimină, astfel, problema ”adevărurilor multiple”, în care fiecare departament are propriul set de rezultate, analize și concluzii.

Cum alegem un sistem ERP

„Alegerea sistemului informatic integrat este un proces strategic cu impact decisiv pentru organizația dumneavoastră, prin urmare trebuie să i se acorde întreagă atenție”, declară Lăcrămioară Barseti, director departament SIVECO Applications, SIVECO România.

Pentru că alegerea acestuia necesită o analiză amănunțită, specialiștii SIVECO vă sfătuiesc să aveți în vedere mai multe aspecte:

1. Nevoile companiei și sistemul ERP care le poate acoperi

Sistemul ERP trebuie să se potrivească perfect nevoilor companiei. Acesta ar trebui să acopere toate activitățile societății, de la tipul afacerii, numărul de angajați și până la fluxurile de business. Dacă alegerea nu este făcută corect, apar problemele.

2. Informați-vă asupra standardului industriei în care activați

Soluția pe care o alegeți trebuie să fie compatibilă cu cerințele de business, dar în același timp trebuie să ofere posibilitatea de extindere prin alte module sau funcționalități, pentru a îndeplini nevoile viitoare, generate de dezvoltarea afacerii.

3. Adaptați-vă soluția la cerințele legislative ale țării în care activați

Soluția pe care o veți selecta trebuie să fie de la bun început gândită în concordanță cu cerințele legale, financiare, contabile, de gestiune etc. la care compania trebuie să răspundă zilnic.

4. Obțineți informația potrivită

Nicio decizie nu ar trebui luată înainte de a vedea sistemul la lucru. Pentru a fi siguri de alegerea făcută, demonstrația produsului trebuie inclusă că pas obligatoriu în procesul de selecție, pentru a vedea produsul la capacitate maximă.

5. Alegeți ce este mai bun pe piață

Alegerea unui sistem ERP ar trebui să fie privită că o decizie de afaceri, nu că o decizie a departamentului IT. Astfel, trebuie implicați toți factorii de decizie dintr-o organizație care să se asigure că produsul îndeplinește elementele esențiale, necesare pentru succesul organizației.

6. Asigurați-vă că sistemul va fi folosit

Rezistență la schimbare este dușmanul oricărei organizații. Respingerea sistemului din diverse motive ”nu mă pricep/n-am timp de training”, lipsa de comunicare și lipsă de susținere a managementului amâna beneficiile pe care trebuie să le aducă sistemul informatic.

Citește și: Rezistenţa la schimbare, fumatul şi liberul arbitru

(Foto: blog.encorebusiness.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •