Vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuşi cu 60% în trimestrul al doilea

Vanzarile de produse de lux la nivel global s-ar putea prabusi cu 60% in trimestrul al doilea

Vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuşi cu 60% în trimestrul al doilea, cererea fiind distrusă de pandemia de coronavirus, potrivit unui raport realizat de firma de consultanţă Bain & Company, citat de CNBC.

Potrivit raportului, vânzările mondiale de bunuri de lux personale, care includ haine, bijuterii, produse de înfrumuseţare şi accesorii, vor scădea cu 50%-60% în cele trei luni care se vor încheia în iunie.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Noul coronavirus, apărut în provincia chineză Hubei la sfârşitul anului 2019, a înfectat între timp 3,8 milioane de oameni şi a omorât peste 269.500. Pentru a ţine sub control răspândirea bolii, guvernele au închis practic economiile şi au impus măsuri de distanţare socială care au ţinut oamenii în case şi au dus la închiderea magazinelor de comerţ cu amănuntul. Călătoriile interne şi internaţionale au fost şi ele oprite.

Vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuşi cu 60% în trimestrul al doilea

Mlioane de oameni şi-au pierdut locurile de muncă, iar lumea se află în cea mai gravă criză economică de la Marea Depresiune de acum 100 de ani, potrivit Fondului Monetar Internaţional.

Deşi unele dintre cele mai stricte măsuri sunt relaxate în multe regiuni, Bain anticipează că pe ansamblul anului piaţa produselor personale de lux se va contracta cu 20%-30%. Vânzările estimate pentru acest an sunt de 180-220 de miliarde de euro (195-239 miliarde de dolari).

”Va avea loc o redresare a pieţei de lux, dar industria va fi profund transformată”, a afirmat Claudia D’Arpizio, partneră la Bain şi autor principal al raportului.

Raportul, realizat în colaborare cu fundaţia Altagamma a producătorilor de bunuri de lux, nu ia în considerare impactul unui al doilea val de infecţii, sau dezvoltarea şi introducerea pe piaţă a unui vaccin.

Firma de consultanţă McKinsey&Company a publicat un raport în aprilie care afirmă că veniturile globale ale pieţei produselor de lux se vor contracta cu 35%-39% în 2020, comparativ cu anul trecut. Potrivit acestei analize, dacă magazinele vor rămâne închise timp de două luni, aproximativ 80% dintre companiile de modă listate la bursă din Europa şi America de Nord vor avea probleme financiare.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Piaţa produselor personale de lux a înregistrat în 2019 vânzări estimate la 281 de milioane de euro, înainte de izbucnirea epidemiei, potrivit datelor deţinute de Bain, care anticipează că vânzările vor reveni la acest nivel în 2022-2023, în funcţie de tendinţele economice, nivelul încrederii consumatorilor, fluxului de turişti şi de abilităţile brandurilor de a anticipa şi răspunde nevoilor consumatorilor.

Redresarea cumpărăturilor de lux va fi alimentată de consumatorii chinezi. Cea mai mare parte a Chinei a ieşit din carantină, iar virusul pare să fie sub control în China continentală.

Din cauza restricţiilor mondiale de călătorie, consumatorii chinezi, care de obicei merg în străinătate, în locuri precum Paris, Londra şi New York, pentru a cumpăra produse realizate de designeri, vor face probabil cumpărăturile în ţara lor, potrivit raportului.

Cele mai performante branduri înregistreză deja o creştere a vânzărilor în termeni anuali din China, potrivit Bain.

Piaţa produselor personale de lux va atinge 320-330 de miliarde de euro până în 2025, parţial datorită creşterii numărului de consumatori de lux din China. Peste cinci ani, China va asigura jumătate din cheltuielile pentru produse de lux la nivel global, comparativ cu 35% în 2019, mai arată raportul firmei de consultanţă.

Citește și: BestJobs: Ofertele pentru joburi de acasă au continuat să fie la mare căutare și în luna aprilie

”China va continua să susţină creşterea pieţei produselor de lux şi aproximativ 50% din achiziţiile respective vor avea loc în China continentală. Restul Asiei o va urma îndeaproape, datorită unui mix între consumul local şi turismul intra-regional”, potrivit Bain.

Sursa foto: Unsplash