Cum arătau primele schițe ale celor mai mari afaceri

Cum arătau primele schițe ale celor mai mari afaceri

Unele dintre marile idei de afaceri au pornit de la o schiță făcută pe un simplu șervețel. Ideea s-a tranformat, apoi, într-un plan de afaceri, iar de acolo într-un business de milioane.

Cei de la Inc.com au selectat cinci dintre astfel de faimoase schițe care au dus la nașterea unor celebre afaceri. Twitter sau cunoscutele mașini Mini sunt doar câteva dintre brandurile de succes care au pornit de la câteva însemnări pe hârtie.

 

southwest

Foto: inc.com

Southwest Airlines

In 1967, cofondatorii companiei aeriene Southwest Airlines, Rollin King și Herb Kelleher au pus pe hârtie ideea lor de afaceri. Schema era una simplă, cu doar trei puncte, iar ideea de bază era aceea de a oferi zboruri la tarife cât mai ieftine.  Astăzi este una dintre cele mai mari companii de transport de tip low-cost din lume.

Groupon

Înainte ca Groupon să devină o celebră companie de cumpărături, firma era un simplu start-up denumit ThePoint. Fondatorul actualului Groupon a  trasat planul de afaceri pentru ThePoint pe un șervețel, în noiembrie 2006.

groupon

Foto: inc.com

IXI Digital System

Conceputul IXI Digital System a fost gândit și creionat de inventatorii Kane Kramer și James Campbell prin 1979 drept un player digital de muzică de dimensiunea unui card de credit. Kramer de altfel este considerat, datorită acestui sistem, adevăratul „părinte” al conceptului de iPod. Chiar și Apple a recunoscut, ulterior, influența lui Kramer asupra produselor companiei.

first-ipod

Foto: inc.com

Mașinile Mini

Designerul britanic de mașini, Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis a revoluționat industria automobilistică prin schița sa din 1957. Invenția sa a continuat să fie produsă chiar și în anii 2000 și a devenit o sursă de inspirație pentru aproape toate mașinile mici cu tracțiune pe față care au apărut de la începutul anilor ’60.

mini

Foto: inc.com

Twitter

În 2006, Jack Dorsey a trasat o schiță a interfeței acum celebrei rețele de socializare Twitter.  A postat schița pe Flickr, cu numele „twttr” și a descris-o „similar cu updatarea statusurilor AIM, de oriunde ai fi, cu posibilitatea de a împărtăși statusul respectiv”.

Astăzi, Twitter înseamnă peste 500. 000.000 de utilizatori, și în jur de 58 de milioane de mesaje, de „tweets” lansate zi de zi.

twitter-sketch

Foto: inc.com

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •